دانلود تمام قسمتهای سریال هیولا

دانلود تمام قسمتهای سریال رالی ایرانی 2

دانلود تمام قسمتهای سریال سالهای دور از خانه

جلوگیری از آب به آب شدن با 7 توصیه کاربردی در طول سفر

هر گاه صحبت از تعطیلات به میان می آید معمولا یک چشم انداز آرام در کنار دریا، غذاهای فراوان و خوشمزه و ساختن یک خانه شنی کنار ساحل در ذهنمان تداعی می شود. در حالی که سفر رفتن همیشه سرگرم کننده است، اما خوردن غذای سالم در طول سفر نیز نکته مهمی است که برای جلوگیری از آب به آب شدن باید به آن توجه کنید.

آب به آب شدن چیست؟

آب به آب شدن در اصطلاح به زمانی‌ گفت می شود که شما به جایی ففر می‌کنید که بدن شما با خوراکی‌ها و آب آن منطقه عادت ندارد و باعث اختلال در بدن و به خصوص سیستم گوارش میشود.

سالم ماندن در تعطیلات!

شاید این جمله به نظر شما خنده دار باشد، اما آیا تا بحال در مورد “افسردگی پس از تعطیلات” شنیده اید؟ آیا می دانید که شما نیاز به بهبودی پس از سفر دارید؟ برخی از علائم آن عبارتند از آفتاب سوختگی پوست، موهای آسیب دیده ناشی از کلر، کم خوابی و اضافه وزن، که به طرز جادویی پس از سفر ظاهر می شود.

سفر و سلامتی

همه ما سفر را دوست داریم و این امری طبیعی است. اما دل کندن از صبحانه های طعم دار خوشمزه و یا سرخ شده در سفر، کار آسانی نیست و در پایان روز مشتاقیم غذاهایی بخوریم که به ما انرژی بدهد.

اغلب ما وقتی به سفر می رویم دوست داریم که ملاحظه و سختگیری های همیشگی مان را کنار بگذاریم و مانند یک گردشگر غذاهای جدید و متنوع را امتحان کنیم. به علاوه اینکه اغلب غذاهای محلی بسیار وسوسه انگیز هستند به طوری که دوست دارید حداقل یک بار آنها را امتحان کنید!

پس برای اینکه بتوانید از سفر خود لذت ببرید و رژیم غذایی سالم داشته باشید می توانید این توصیه ها را که پس از سالها آزمون و خطا به دست آمده است، استفاده کنید تا از آب به آب شدن جلوگیری کنید.

 

۱.برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی

همسفر برنامه ریز خودکار

می گویند: “برنامه ريزي پيش از انجام کارها مانع از عملکرد ضعيف مي شود” و مصداق این جمله را بیش از هرجای دیگری در آشپزخانه می توان یافت!

برنامه ریزی غذایی بهترین کاری است که میتوانیم هر هفته برای سلامتی و تعیین بودجه وعده های خوراکی انجام می دهیم. برخی از زنان خانه دار از این سیستم به طور منظم در خانه خود استفاده می کنند، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوان از آن در تعطیلات استفاده نکرد

زیبایی برنامه ریزی غذایی در این است که در هرجایی می توان در مورد غذاهای محلی مانند غذاهای دریایی، استفاده کرد. با این نوع برنامه ریزی دیگر نیازی نگرانی در مورد خرید غذای اضافی و یا دور ریختن و اضافه ماندن غذا نخواهد بود.

قبل از سفر می توان به مقدار کافی غذای سالم پیش آماده مانند ناگت، سالاد الویه و … تهیه کرد تا نیازی به صرف زمان چندانی برای آشپزی در طول سفر نباشد.

 

۲.ساندویچ خانگی

تغذیه در سفر

نحوه سفر کردن شما با ماشین است یا یک پرواز چند ساعته؟ در هر دو حالت، داشتن یک غذای  سالم مانند ساندویچ      می تواند یک جایگزین مناسب برای غذاهای فرآوری شده هواپیما و یا غذاهای میان راهی باشد. اکثر هتل ها تنها غذاهای فرآوری شده دارند و در نتیجه به همراه داشتن غذای سالم خانگی موجب صرفه جویی در وقت شما و همچنین جلوگیری از بیماری در طول سفر می شود.

برخی از میان وعده هایی که می توان در طول سفر به همراه برد یا خریداری کرد شامل این موارد است:

اگر با هواپیما سفر می کنید، توصیه می کنیم که با به همراه داشتن تنقلات سالم در کیف دستی خود از خوردن غذاهای ناسالم و مشکوک خودداری کنید.

۳.وانمود کنید که در خانه هستید

تغدیه در سفر

بسیاری از افراد احساس می کنند که سفر، زمانی است که می توانند به طور کامل عادت های غذایی و محدودیت های بودجه خود را نادیده بگیرند. و در نتیجه هزینه زیادی را صرف خوردن غذاهای فرآوری شده در رستوران های گران قیمت می کنیم.

پس باید اینطور فرض کنیم که اگر در خانه، چنین غذایی نمیخورم، در سفر نیز نباید چنین غذایی را بخورم. البته گفتن آسان تر از عمل کردن است!

به همراه بردن غذاهای از پیش آماده کمک زیادی به آب به آب نشدن ما می کند. همچنین یکی از دلایلی که دوست داریم در طول سفر غذا بیرونی بخوریم، اینست که نمی خواهیم در سفر نیز آشپزی کنیم، بنابراین داشتن غذای سالم از پیش آماده به این موضوع کمک می کند.

 

۴.عدم مصرف قند (یا محدود کردن آن)

اگر بعد از یک روز طولانی گشت و گذار یا دراز کشیدن در ساحل، میخواهید یک غذای سالم و ویژه بخورید، شاید بهتر باشد که آن را به روز آخر سفر خود یا فقط یک روز در طول سفرتان اختصاص دهید و نه همه روزها!

 

۵.استرس نداشته باشید تا آب به آب نشوید

استرس نداشته باشید تا آب به آب نشوید

به یاد داشته باشید استرس دشمن سلامتی شما است و قرار است سفر و تعطیلات به عنوان زمانی برای استراحت و جوانسازی شما باشد. اگر شما یا فرزندانتان به رژیم روتین خود پایبند نبودید، دچار استرس نشوید. فقط سعی کنید بهترین انتخاب های غذایی را که می توانید داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید!

 

۶.جعبه کمک های اولیه

متاسفانه، نیش حشرات، آفتاب سوختگی و گوش درد می تواند به همان اندازه که در خانه اتفاق می افتد، در سفر هم اتفاق بیفتد (و یا حتی بیشتر). در این شرایط داشتن یک جعبه کوچک کمک های اولیه بسیار مفید خواهد بود.

 

۷.یک ساک پیک نیک داشته باشید

هیچ چیزی بهتر از داشتن یک سبد پیک نیک پر از غذاهای خوشمزه و کیک خوردن بر روی یک پتو در حال تماشای یک منظره زیبا نیست. به جای رفتن به یک رستوران محلی، به یک فروشگاه مواد غذایی بروید و بچه هایتان انتخاب کنند که چه می خواهند بخورند (البته با تصویب نهایی شما). این درست مثل غذا خوردن در خانه است، اما خوردن سالاد ها و ساندویچ های خوشمزه و دلچسب.

 

منبع: wellnessmama

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.