دانلود تمام قسمتهای سریال هیولا

دانلود تمام قسمتهای سریال رالی ایرانی 2

دانلود تمام قسمتهای سریال سالهای دور از خانه

۵ توصیه طلایی برای تنظیم هورمون ها به صورت طبیعی + علائم

هورمون ها موادی مانند استروژن، تستوسترون، آدرنالین و انسولین هستند که در انتقال پیام های شیمیایی نقش دارند و بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارند. هورمون ها توسط غدد و اندام های مختلفی ترشح می شوند، از جمله تیروئید، غده فوق کلیه، هیپوفیز، تخمدان، بیضه ها و پانکراس. کل سیستم غدد درون ریز برای تنظیم هورمون هایی که در بدن شما ترشح می شود، همکاری می کنند و اگر یک یا چندتای آنها کمی نامتعادل شود، می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی شما ایجاد کند.

 

عوارض جانبی مصرف داروهای شیمیایی

درمان های متعارفی برای عدم تعادل هورمونی وجود دارد که معمولا شامل مصرف داروهای جایگزین یا هورمون مصنوعی، تزریق انسولین، داروهای تیروئیدی و غیره می شود. متأسفانه اکثر افراد مبتلا به اختلالات هورمونی، با تکیه بر این نوع درمان های مصنوعی اغلب سه مورد زیر را تجربه می کنند:

  • این باعث می شود در بقیه زندگی خود به مصرف داروهای تجویزی وابسته باشند تا علائم بیماری خود را تحت کنترل نگه دارند.
  • این نوع درمان،علائم بیماری را مسدود می کند، اما آنها را حل نمی کند، بدین معنا که بیماری می تواند در حال پیشرفت به سایر نقاط بدن باشد.
  • باعث افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی مانند سکته مغزی، پوکی استخوان، اضطراب، مشکلات تولید مثلی، سرطان و غیره می شود.

اختلال هورمونی

 خبر خوب این است که راه هایی وجود دارد که می توان هورمون ها را به طور طبیعی متعادل کرد. در متن زیر شما یاد خواهید گرفت که علل ریشه ای مشکلات هورمونی شما چیست و چگونه می توانید بدون تجربه عوارض جانبی منفی این اختلال خود را درمان کنید.

علائم و نشانه های عدم تنظیم هورمون ها

بعضی از نشانه ها و نشانه های اختلالات هورمونی رایج عبارتند از:

تنظیم هورمون

نشانه های عدم تنظیم هورمون ها می تواند به طور چشمگیری بسته به نوع اختلال یا بیماری تغییر کند. به عنوان مثال، استروژن بالا می تواند به مشکلات مربوط به عفونت رحمی و مسائل تولید مثلی مرتبط باشد، در حالی که نشانه های دیابت که متاثر از سطح انسولین است، اغلب شامل افزایش وزن، تغییر اشتها، آسیب عصبی و مشکلات بینایی می شود.

 

راهکارهایی برای تنظیم هورمون ها به طور طبیعی

 

توصیه 1: جایگزینی کربوهیدرات ها با چربی های سالم

بدن شما برای ساخت هورمونها نیاز به انواع مختلفی از چربی ها، از جمله چربی های اشباع شده و کلسترول دارد. چربی سالم نه تنها واحد ضروری برای تولید هورمون ها است، بلکه سطح التهاب را پایین می آورد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن می شوند. چربی های سالم اثر متفاوتی نسبت به کربوهیدرات های فراوری شده دارند که منجر به التهاب می شوند و تنظیم هورمون های شما را از بین میبرند.

تغذیه سالم

چهار منبع خوب چربی های سالم ضد التهابی، شامل: روغن نارگیل، آوکادو، کره بادام زمینی و روغن ماهی است. استفاده از روغن نارگیل زیاد دارای اثرات ضد باکتریایی طبیعی است. آواکادو نیز سبب بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب، کنترل اشتها است.

 

توصیه 2: از گیاهان آداپتوژن استفاده کنید

گیاهان آداپتوژن یک کلاس منحصر به فرد از گیاهان دارویی هستند که باعث تقویت تعادل هورمونی و محافظت از بدن در برابر انواع مختلفی از بیماریها می شوند که ناشی از استرس اضافی است. علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با استرس، تحقیقات نشان می دهد که گیاهان آداپتوژن مختلفی مانند آسوآگنگا، قارچ های دارویی، و ریحان می توانند این مزایا را داشته باشند:

  • بهبود عملکرد غده تیروئید
  • پایین آوردن کلسترول به طور طبیعی
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • کاهش دژنراسیون سلول های مغزی
  • تثبیت قند خون و سطح انسولین
  • پشتیبانی از عملکرد غده فوق کلیه

هورمون های بدن و تغذیه

توصیه 3: جلوگیری از عدم توازن احساسات

بر اساس طب سنتی چینی، احساسات تأثیر مستقیمی بر سلامت فرد دارند و مقابله با اختلالات احساسی، عوامل خارجی و انتخاب شیوه زندگی فرد می تواند به پیشگیری از بیماری های مرتبط با عدم تعادل هورمونی کمک کند.

تمرینات ورزشی

مشاوران طب سنتی معتقدند که احساساتی از قبیل ترس موجب بیماری در اندام های تولید مثلی، کلیه ها و غدد فوق کلیه می شود که بر میزان کورتیزول تأثیر می گذارد. احساساتی از قبیل سرخوردگی، بی قراری و عدم بخشش باعث ایجاد بیماری در کبد می شود که می تواند منجر به عدم تعادل استروژن شود و احساساتی مانند نگرانی و اضطراب می تواند بر سطح انسولین شما تاثیر بگذارد.

احساسات و هورمون های شما به هم متصل هستند، بنابراین با تلاش برای متعادل کردن یکی، بر دیگری نیز تأثیر می گذارید. اگر شما تا به حال احساس استرس، عصبانیت، تحریک شدگی و یا حتی ترس داشتید، باید بدانید که اینها بر تعادل هورمونی شما شما تاثیر می گذارد و حتی می تواند منجر به مشکلات بزرگتری شود. پس برای تعادل احساسی خود تلاش کنید و آن را بخشی از برنامه روزانه خود بدانید.

 

توصیه 4: استفاده از محصولات طبیعی و اسانسهای گیاهی

برای حفظ تعادل هورمون ها، مهم است که از مصرف محصولاتی که مواد شیمیایی خطرناکی مانند پارابن، پروپیلن گلیکول و سدیم لوریل سولفات ساخته شده است، اجتناب کنید. بهتر این است که از محصولات آرایشی طبیعی ساخته شده با مواد تشکیل دهنده ای مانند اسانسهای گیاهی از جمله روغن نارگیل، کره شیا و روغن کرچک استفاده کنید.

 

توصیه 5: خواب کافی

کورتیزول، هورمون استرس است که سطح بهینه آن در نیمه شب تنظیم می شود. بنابراین، افرادی که دیر میخوابند هیچ وقت نمی توانند پاسخ خوبی به استرس دهند. فقدان خواب، استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها و استرس مزمن، سه عامل مهم در افزایش سطح کورتیزول است. یک گزارش منتشر شده در یک مجله معتبر اعلام کرده است که استرس می تواند منجر به تغییرات سطح سرمی هورمون های بسیاری از جمله گلوکوکورتیکوئید، کاته کولامین، هورمون رشد و پرولاکتین شود.

تنظیم هورمون با خواب کافی

خواب کافی به شما کمک می کند تا سطح هورمون استرس را متعادل نگه دارد. استرس بیش از حد و خواب ناکافی افزایش کورتیزول در صبح شده و سیستم ایمنی را دچار مشکل می کند.

 

روش های طبیعی بالا می تواند به شما در پیشگیری از بیماری عدم تعادل هورمونی کمک کند تا علایم آنها را نیز کاهش دهید. از آنجا که عدم تعادل هورمونی از لحاظ شدت و علائم متفاوت است، همیشه باید وضعیت خود را ارزیابی کنید و پاسخ خود را به درمان های مختلف بسنجید.

 

برگرفته از سایت draxe.com

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.