دانلود فیلم متری شیش و نیم

دانلود تمام قسمتهای سریال هیولا

دانلود تمام قسمتهای سریال رالی ایرانی 2

اشتباهات ورزشی متداول: آیا ورزش کردن شما را آزار می دهد؟

وقت طلاست. به همین دلیل است که باید بیشترین استفاده را از هر جلسه ورزشی داشته باشید و اجتناب از اشتباهات ورزشی در حین ورزش کردن نیز بسیار مهم است.

روش های بسیاری وجود دارد که می توانید روال ورزشی خود را به سمت تمرینات کارآمدتر تغییر دهید. این ترفندهای کوچک باعث می شود که چربی های بدن شما سریعتر از بین بروند و باعث افزایش توده عضلاتی و کاهش استرس شوند.

ورزش کردن

اشتباهات ورزشی رایج

در اینجا برخی از رایج ترین اشتباهات ورزشی که باید از آنها جلوگیری کنید آورده شده است:

1. شما فقط از دستگاه های ورزشی استفاده می کنید

تمرین های ورزشی 3

یک مطالعه در سال 2012 نشان داده است که انجام فقط 10 هفته تمرینات مقاومتی می تواند توده عضلانی شما را تقریباً 4 پوند افزایش داده و 4 پوند چربی بسوزاند، در حالی که میزان متابولیک شما را  7 درصد افزایش می دهد. اما تمرینات قدرتی نقش بیشتری هم دارند که به دلیل توانایی آن در ایجاد سطح طبیعی قند خون (یک عامل اساسی در مدیریت طبیعی دیابت نوع 2 ) است. ورزش های مقاومتی باعث کاهش فشار خون در حالت استراحت نیز می شود و به ریختن چربی های شکم کمک می کند و تراکم مواد معدنی استخوان را 1 تا 3 درصد افزایش می دهد.

اما اگر فقط از دستگاه های ورزشی استفاده می کنید، این یکی از اشتباهات کلاسیک ورزشی است. ماشین های ورزشی قدرتی حرکت شما را در یک صفحه حرکتی از پیش تعیین شده قفل می کنند، به این معنی که شما در حال کار کردن روی ماهیچه های بزرگ و پرایمرهای حرکت دهنده هستید بدون اینکه کمک زیادی به ثبات عضلات کنید.

مطمئناً اگر تنها هدف شما افزایش حجم عضلات در یک ناحیه باشد دستگاه های ورزشی اثر بخشی خوبی دارند. اما بسیاری از ما تمرین های کاربردی تری می خواهیم تا بتوانیم هر روز راحت تر و با درد کمتری حرکت کنیم. پس حتماً ورزش آزاد را جزئی از برنامه ورزشی روزمره خود قرار دهید.

 

2. زمان ورزش کردن

مطمئناً ورزش کردن در شب بهتر از ورزش نکردن در شب است، اما مطالعات نشان می دهد بسته به اهداف خود می توانید تمرینات خود را با هدف قرار دادن در یک ساعت خاص در روز بهینه کنید.

طبق مطالعه ‌ای در سال 2011 که در مجله پزشکی ورزشی و آمادگی جسمانی منتشر شده است، دریافته است که ورزش کردن در ساعات عصر در برابر صبح می تواند رژیم غذایی شما را به گونه ‌ای تغییر دهد که منجر به کاهش وزن شود.

پیاده روی در روز، ورزشکاران را به خوردن بیشتر صبحانه ترغیب کرد که یک عامل مهم برای کاهش هوس های غذایی اواخر شب است و به کاهش خطر چاقی و موفقیت در کاهش وزن کمک می کند.

 

3. شما خودتان را مجبور به دویدن می کنید؟

اگر مبتدی هستید و کفش های ورزشی مناسبی برای خود انتخاب نکرده اید ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که پوشش دیگری برای قلب دوم خود پیدا کنید. نکته اصلی این است که کاری را که دوست دارید انجام دهید و به آن بچسبید، نه اینکه خود را شکنجه کنید.

اگر می خواهید بدوید، به خاطر بیاورید که همه چیز سرعت نیست. در حقیقت، افرادی که کندتر حرکت می کنند بیشتر زندگی می کنند! دوندگان سریع ماراتن در مقایسه با افرادی که از تمام ورزش ها اجتناب می کنند در واقع هیچ افزایشی در طول عمر ندارند.

دو ورزشی

4. دوره استراحت بین تمرینات

بسته به اهداف شما از تناسب اندام، میزان زمانی که شما بین مجموعه ورزش های خود استراحت می کنید، بسیار مهم است.

عدم استراحت کافی بین تمرینات می تواند باعث آسیب دیدگی، مشکلات خلقی، تغییرات منفی در متابولیسم و ​​”فرسودگی” شما در مدت زمان چند ماه شود. در حالی که ورزش کردن بیش از حد به تنهایی ممکن است تنها دلیل ایجاد علائم منفی در برخی از افراد نباشد، اما می تواند سبب افزایش عوامل استرس زا مانند عدم تعادل هورمون ها، همراه با وارد آوردن فشار زیاد بر شما شود.

اشتباهات ورزشی

5. با شکم خالی ورزش می کنید؟

ورزش کردن با معده خالی باعث چربی سوزی می شود. اما ورزش کردن با معده خالی برای همه امکان پذیر نیست و در حقیقت، خوردن میان وعده مناسب قبل از تمرین، در واقع باعث افزایش چربی سوزی در بعضی از افراد می شود. ممکن است بخواهید قبل از رفتن به سالن ورزشی، مقداری میان وعده مصرف کنید.

مطالعه ای که در یک مجله بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شده است، نشان داده است که هیچ تفاوتی در کاهش وزن بین زنانی که قبل از ورزش مصرف میان وعده غذایی دارند و کسانی که بدون خوردن غذا تمرین می کنند وجود نداشت.

 

6. کشش های خطرناکی انجام می دهید

این یکی از بزرگترین اشتباهات ورزشی است. اگر در حال گرم کردن هستید، احتمالاً یکی از این کشش های خطرناک، فشار و گشتاور غیرضروری را بر روی مفاصل شما وارد می کند.

کشش های رو به بالا برای کشش عضلات همسترینگ طراحی شده است که یکی از اصلیترین اشتباهات ورزشی است. طبق بسیاری از مطالعات، این می تواند لیگامان ها و کپسول مفصلی را کشیده و به غضروف آسیب برساند.

 

7. خیلی قابل پیش بینی هستید

هر وقت هر کاری را انجام دهیم بدون هیچ گونه تغییر و تحولی همان را ادامه می دهید. سیستم عصبی و عضلات ما می توانند معمولاً طی 6 تا 8 هفته با روال ورزشی شما سازگار شوند. حالا وقت آن رسیده که اندکی تغییر ایجاد کنیم!

ورزش و سلامتی

جمع بندی رایجترین اشتباهات ورزشی

  • بهترین زمان روز برای ورزش کردن به اهداف آمادگی جسمانی و سلامتی شما بستگی دارد.
  • برای جلوگیری از آسیب و درد، ضروری است که تمرین اصلاحی را در روال خود انجام دهید.
  • اگر متوجه درد مفاصل شده اید، به کف پوش کلاسی که می روید، کفش هایتان و سطحی که روی آن ورزش می کنید توجه کنید.
  • دوره استراحت شما بین مجموعه ورزشهای شما بستگی به سطح تناسب اندام و اهداف شما متفاوت است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.