نوشیدن آب در زمان مناسب + برنامه آشامیدن آب در روز

loading...

نوشیدن آب برای بدن امری مهم و حیاتی محسوب می گردد اما باید بدانید آن را چه زمانی و به چه اندازه مصرف کنید. بدیهی است که مصرف هشت لیوان آب در روز برای بدن مناسب است. با این حال، آیا می دانید زمان مناسب برای نوشیدن آب چه وقتی است؟؟

نوشیدن آب 3

»برای بدست آوردن حداکثر مزایای آب برای بدن خود، بهترین زمان مصرف آن را در طول روز بدانید.

برای به دست آوردن بهترین زمان در روز برای نوشیدن آب به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی آن در بدن خود، موارد زیر را بخوانید. در واقع در این مقاله از مجله اینترنتی ۵ عصر قصد داریم تا پیرامون بهترین زمان مصرف آب و هم چنین میزان مناسب مصرف آب مباحثی را خدمت شما عزیزان بازگو کنیم. امیدوارم این برنامه بتواند به شما کمک کند تا در طول روز میزان آب بیشتری مصرف کنید. با ما همراه باشید.

زمان مناسب نوشیدن آب

نوشیدن آب 2

۱) پس از بیدار شدن از خواب

بعد از بیدار شدن، یک لیوان آب بنوشید تا اندام های داخلی خود را فعال کنید. این آب قبل از اولین وعده غذایی روزانه شما سموم بدن شما را از بین خواهد برد.

 

۲) قبل از غذا

نوشیدن یک لیوان آب ۳۰ دقیقه قبل از غذا برای کمک به هضم عالی است. به یاد داشته باشید قبل و بعد از غذا خیلی زود آب ننوشید، چون آب گوارش بدن را رقیق می کند. یک ساعت بعد از وعده غذایی آب بخورید تا بدن بتواند مواد مغذی را جذب کند.

 

۳) قبل از حمام

یک لیوان آب قبل از حمام بخورید تا فشار خون شما پایین بیاید.

 

۴) قبل از خواب

یک لیوان آب را یک ساعت قبل از خواب بنوشید تا به از دست دادن مایعاتی که می توانند در طول شب اتفاق بیافتند کمک کمد و جبران شود.

برنامه آشامیدن آب

نوشیدن آب

داشتن برنامه آب آشامیدنی به شما کمک می کند تا به یاد داشته باشید حداقل ۸ لیوان در روز آب بنوشید. برنامه معمول برای نوشیدن آب آشامیدنی در زیر آمده است. برنامه شما ممکن است بسته به تعهدات روزانه شما متفاوت باشد.

۷:۰۰ – لیوان اول

بعد از بیدار شدن، اولین بطری آب خود را بنوشید تا بعد از استراحت طولانی مدت بدن خود را هیدراته کنید. صبحانه خود را حداقل نیم ساعت بعد از اولین لیوان بیاورید.

۹:۰۰ – لیوان دوم

تقریبا یک ساعت بعد از صبحانه ؛ یک لیوان آب بنوشید و روز کاری خود را شروع کنید.

۱۱:۳۰ – لیوان سوم

یک لیوان آب ۳۰ دقیقه قبل از ناهار بنوشید.

۱۳:۳۰ – لیوان چهارم

یک لیوان آب یک ساعت بعد از ناهار بخورید تا اجازه دهید مواد مغذی مواد غذایی بهتر جذب بدن شما شود.

۱۵:۰۰ – لیوان پنجم

در طول مدت استراحت خود، یک نوشیدنی غیر شیرین برای پرورش و شکوفایی ذهن خود داشته باشید.

۱۷:۰۰ – لیوان ششم

این لیوان آب شما را سیراب کرده و مانع از خوابیدن در طول شام خواهد شد.

۲۰:۰۰ – لیوان هفتم

یک لیوان آب یک ساعت بعد از شام و قبل از دوش گرفتن.

۲۲:۰۰ – لیوان  هشتم

آخرین لیوان آب را قبل از خواب، به مدت یک ساعت قبل از خواب بخورید تا در طول خواب خود به روند بازسازی سلول ها کمک کنید.

 

loading...
منبع healthxchange.sg
ممکن است شما دوست داشته باشید