نخودفرنگی بمب ویتامین و پر فایده برای خانم های باردار

یکی از سبزیجات مفید و بسیار پرخاصیت که تقریبا بدون مضررات می باشد نخودفرنگی است که طبخ و خوردن آن برای همه سنین جزو ملزومات است.

نخودفرنگی حاوی ویتامین K ، اسید فولیک‌ وانواع  ویتامین های نوع B است (B1,B2,B3,B6) که همه این ویتامین ها برای سوخت و ساز چربی ، کربوهیدرات و پروتئین مورد نیازند. با مصرف نخودفرنگی می توانید به این فواید دست پیدا کنید.

نخودفرنگی

فواید نخودفرنگی

بالا بردن ایمنی بدن ، بهبود سلامتی و از بین بردن خستگی

موثرترین محافظ آنتی اکسیدانی در بدن ویتامین C است. این ویتامین از تخریب سلولهای ساختاری مانند  DNA جلوگیری می‌کند. برای مقابله با بیماری ها و آلودگی ها به کمک ما آمده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ویتامینC  موجود در نخود فرنگی، مانع ابتلاء بدن به سرطان می شود. این سبزی منبعی غنی از آهن است و مواد معدنی ضروری آن برای عملکرد طبیعی سلول های خونی مفید است که کمبود آنها باعث کم خونی، کاهش سیستم ایمنی بدن و خستگی می گردد. آهن موجود در این گیاه برای کم خونی از نوع فقر آهن مناسب است .همچنین دارای مواد مغذی ست که در نگهداری و حفظ سلامت استخوان‏ ها نقش موثری دارد و دقیقا به همین علت است که به آمادگی و ایمنی بدن کمک می‏کند. این ماده غذایی سرشار از ویتامین K  می ‏باشد. ویتامین k ویتامین مهمی است در برای لخته شدن خون و همچنین ساخت استخوان لازم و ضروری است.

نخودفرنگی

از دست دادن وزن

نخودفرنگی یک ماده غذایی کم چربی است که کالری پایینی هم دارد . حاوی پروتئین و سرشار از فیبر می باشد. به همین علت این ماده غذایی به کاهش وزن بسیار کمک می کند.

درمان یبوست : نخودفرنگی غنی از فیبر است، به همین دلیل برای کسانی که یبوست دارند مفید است.

دشمن رادیکال های آزاد

منگنز یکی از عناصراصلی آنزیمی است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند. کار رادیکال های آزاد، تخریب و آسیب رساندن به سلول های بدن است. این رادیکا ل ها می توانند باعث رشد برخی از سرطان ها شده و به غشای سلول ها و DNA ی ما آسیب برسانند. نخودفرنگی منبع بسیار خوبی از منگنز است.

نخودفرنگی

ناجی قلب

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از رژیم غذایی سرشار از فیبر به فرد کمک می کند که کمتر در معرض بیماری های قلب و عروقی باشد. نخودفرنگی سرشار از فیبر است.

پایین آوردن کلسترول : نخود فرنگی حاوی مقادیر زیاد پکتین و فیبرهای غذایی است که میزان کلسترول خون را کم می کند.

نخودفرنگی

پرفایده برای خانم های باردار

نخود فرنگی یا نخود سبز، منبعی از انواع ویتامین ها مانند ویتامین A ، ویتامین B ، ویتامین C است. همچنین آهن، پتاسیم و منیزیم دارد و سرشار از فیبر ، کلسیم و پروتئین است که همه ی این مواد برای دوران بارداری لازم و ضروری هستند. نکته حائز اهمیت اینکه باید در رساندن میزان مناسب این مواد به بدن مادران باردار دقت شود.
کاهش برخی بیماری های چشمی : لوتئین (رنگدانه گیاهی) موجود در نخودفرنگی خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند AMD و آب مروارید را کاهش می دهد.

احتیاط : افراد دیابتی بهتر است با احتیاط بیشتری این محصول را استفاده کنند چرا که میزان نشاسته موجود دراین سبزی نسبت به سایر سبزیجات دیگر بیشتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.