میوه خشک و فواید بی نظیر آن برای سلامتی بدن

میوه‌ خشک برای برخی از افراد ارجحیت بیشتری نسبت به میوه‌ی تازه دارد اما برای خیلی ها اینطور نیست، زیرا اعتقاد دارند در پروسه خشک کردن و زمان نگهداری این محصولات، به میوه خشک نمک و قند افزوده می‌شود و به همین دلیل، این خوراکی‌ ها سالم محسوب نمی شوند. در این مقاله فهرست شگفت آوری از انواع میوه خشک و مزایای آنها را ارائه خواهیم داد که ثابت می کند فرآیند خشک کردن و نگهداری آنها، سبب می شود این خوراکی‌ ها مدت طولانی تری سالم و قابل خوردن باشند و مواد مغذی این میوه‌ها حفظ شود و بتوان از فوایدشان برای سلامتی‌ بهره‌ برد.سایت تفریحی ۵ عصر را دنبال کنید.

انواع فواید میوه خشک

 

۱. برگه هلو منبعی پر از فیبر

فیبر از جمله ترکیباتی است که به راحتی در هر میوه خشک، از جمله هلو خشک یافت می گردد. مصرف هر وعده‌ی هلو به اندازه‌ی نصف فنجان میوه خشک هلو شامل ۷ گرم فیبر و تقریبا ۳۰ درصد ویتامین A و مقدار کمی مواد معدنی همچون مس و پتاسیم می باشد. هلو خشک بهترین میوه خشک برای کمک به سلامتی دستگاه گوارش و درمان یبوست نیز می باشد.

میوه خشک 1

۲. سیب خشک کم کالری و مغذی

از عواملی که سبب می شود افراد عاشق سیب باشند این است که خوردن این میوه خصوصا در هنگام صبحانه برای سلامتی انسان خیلی مفید می باشد. اما آیا این موضوع در رابطه با سیب خشک یا برگه سیب نیز صدق می کند؟ بله حتی سیب خشک نیز  میان‌ وعده‌ای سالم شناخته می‌شود، دلیل آن هم کم کالری بودن میوه خشک سیب می باشد.

میوه خشک 2

۳. سُرخالو خشک و ویتامین C

سرخالو در میان میوه‌ های خشک شاید آن‌ قدر جذاب و خوشمزه نباشد و فواید آن برای سلامتی آنقدر شناخته شده نباشد، اما آیا می‌دانید یک وعده‌ سرخالو در حدود نصف فنجان می‌تواند تامین کننده نیاز روزانه‌ را به ویتامین C تا بیش از ۲۴۴ درصد باشد؟ همانگونه که می دانید ویتامین C نقش بسیار حیاتی و مهم در سلامت بدن انسان دارد، ویتامین C کمک به دستگاه ایمنی بدن، کلاژن سازی پوست و در نهایت سبب بهبود جذب آهن و تولید گلبول‌های قرمز خون می گردد. مصرف سرخالو خشک در دوره‌ی نقاهت بسیار توصیه می گردد.

میوه خشک 3

۴. برگه‌ زردآلو منبعی غنی پتاسیم

برگه زردآلو از محبوب‌ترین میوه خشک محسوب می شود؛ این میوه علاوه بر مزه‌ی خوب، فوایدش برای سلامتی از هیچ کس پوشیده نیست. از فواید برگه زردآلو برای سلامتی، غنی بودن آن از پتاسیم است. از جمله فواید پتاسیم برای سلامتی بدن، جلوگیری از افزایش سدیم در جریان خون، جلوگیری از فشار خون بالا و افزایش کلسترول و حتی قند خون می باشد.

میوه خشک 4

۵. آلو خشک میوه ای سرشار از آهن

از فواید میوه‌ی آلو برای سلامتی، غنی بودن آن از آهن می باشد. آهن از مواد معدنی ضروری بدن است که جهت بهبود فرایند متابولیسم بسیار ضروری است، فایده‌ی اصلی آهن در بدن افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون می باشد. کمبود آهن به  کم ‌خونی منجر می‌شود، زیرا میزان گلبول‌های قرمز خون و اکسیژن رسانی کاهش می‌یابد.

میوه خشک 5

۶. انجیر خشک عالی برای زنان باردار

انجیر به خاطر دارا بودن مقدار زیادی اسید فولیک کمک به پیشگیری از تولد نوزاد با نقص مادرزادی می کند، پس مصرف‌ آن در طول دوران بارداری توصیه می‌شود. اسید فولیک به بهبود رشد مغز و دستگاه عصبی کودک نیز در سه ماهه‌ی اول کمک زیادی می‌کند. انجیر جزء آن دسته میوه‌ های فصلی می باشد که همیشه در دسترس نمی باشد از این رو انجیر خشک که حاوی اسید فولیک زیادی است توصیه می گردد.

میوه خشک 6

۷. کشمش منبع مواد معدنی

کشمش‌ که از انگورهای سیاه درست می‌شوند، به عنوان منبع خوبی برای پتاسیم و منگنز است.انگورهای سیاه برای سلامتی بدن بسیار سودمند است، پس باید نتیجه گرفت کشمش نیز می‌تواند فواید بی نظیری برای سلامتی داشته باشد. کشمش به عنوان میان‌ وعده‌ای بسیار پر خاصیت است.

میوه خشک 7

۸. گلابی خشک سرشار از ویتامین K

شاید گلابی خشک جزء خشکبارهای رایج محسوب نشود اما، سرشار از ویتامین K است. ویتامین K به همراه کلسیم برای سلامتی استخوان‌ها بسیار مهم و  اساسی می باشد، خصوصا در دوره کهولت سن که بدن همیشه نمی‌تواند کلسیم مورد نیاز را جذب کند و مجبور به استفاده از ذخیره‌ی موجود در استخوان‌ها می شود.

میوه خشک 8

۹. گوجه فرنگی خشک و خواص بی نظیرش

گوجه فرنگی از خوراکی‌های گیاهی محسوب می شود که در سالاد سبزیجات و روی پیتزا حضور دارد. رنگ قرمز گوجه فرنگی منبعی خوبی برای بتا کاروتن است؛ بتا کاروتن فواید خوبی برای سلامتی دارد که از جمله، سلامت مغز، آنتی‌اکسیدان طبیعی، مهارکننده ی سلول‌های سرطانی و کاهش علائم بیماری آسم می توان اشاره نمود.

میوه خشک 9

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.