۳ نکته برای مدیریت استرس +۱۰ راهکار اضطراری

loading...

امروز قصد داریم پیرامون استرس و نحوه مدیریت آن با رعایت یک سری نکات اولیه و مهم بپردازیم و امید است همه ما بتوانیم با مدیریت استرس به خوبی بر آن غلبه کنیم و افکار مثبت را جایگزین افکار منفی نماییم. همه ما در کار، در خانه و در جاده ها استرس داریم. گاهی اوقات ما می توانیم به دلیل تعامل بد با کسی، کار بیش از حد و یا هرج و مرج روزمره مانند ترافیک،احساس تنش شدید داشته باشیم.

مدیریت استرس

مدیریت استرس 3

استرس منفی می تواند شما را از احساس و انجام بهترین ها – از لحاظ ذهنی، جسمی و احساسی دور کند. اما زندگی هیچ کس کاملا بدون استرس نیست. مهم است که بدانید چگونه استرس را در زندگی خود مدیریت کنید، از این رو مدیریت استرس بسیار مهم است. این سه روش ساده برای رسیدگی به استرس را امتحان کنید.

 

۱. خودمذاکره مثبت

مدیریت استرس 2

بیایید صادق باشیم، همه ما با خودمان صحبت می کنیم! گاهی اوقات ما با صدای بلند صحبت می کنیم، اما معمولا این کار را در ذهن انجام می دهیم. خود صحبت می تواند مثبت باشد (“من می توانم این کار را انجام دهم” یا “همه چیز خوب خواهد بود”) یا منفی (“من هرگز بهتر نخواهم شد” یا “من خیلی احمقم”). گفتار منفی استرس را افزایش می دهد. گفتار مثبت می تواند به شما در آرامش و کنترل استرس کمک کند. با تمرین، می توانید یاد بگیرید که افکار منفی را به مثبت تبدیل کنید. مثلا:

منفی به مثبت

“من نمی توانم این کار را انجام دهم” >>>> “من بهترین کار را می کنم. من این را به دست می آورم.”
“همه چیز اشتباه است.” >>>>> “اگر می خواهم یک گام رو به زمان جلو داشته باشم، می توانم این کار را انجام دهم. “
“متنفرم وقتی این اتفاق می افتد.” >>>>> “من می دانم چگونه با آن برخورد کنم؛ من قبلا آن را انجام داده ام”.
“من احساس درماندگی و تنهایی میکنم.”>>>>> “اگر به چیزی نیاز دارم، می توانم به آن دسترسی پیدا کنم و کمک بگیرم.”
“من نمی توانم باور کنم که من همیشه گند می زنم.” >>>>”من انسان هستم و همه ما اشتباه می کنیم. من می توانم آن را حل کنم.”

برای محقق شدن آن واقعا کار کنید، هر روز یک مذاکره مثبت در ذهن خود داشته باشید – در ماشین، روی میز کار خود، قبل از اینکه به رختخواب بروید و یا هر زمان که متوجه افکار منفی شدید. این یک تمرین عالی برای آموزش به بچه ها هم هست!

 

۲. ۱۰ راهکار اضطراری برای جلوگیری از استرس

مدیریت استرس 4

متوقف کننده های فشارهای اضطراری اقداماتی است که به شما کمک می کند تا فشار را در لحظه از بین ببرید. ممکن است برای موقعیت های مختلف به متوقف کننده های استرس نیاز داشته باشید و گاهی اوقات ترکیب آنها کمک می کند. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • قبل از صحبت کردن یا واکنش تا ۱۰ بشمرید.
  • چند بار آهسته نفس عمیق بکشید تا کمی احساس بدی از شما دور شود.
  • به پیاده روی بروید، حتی شده به جایی بروید و برگردید. این می تواند به شکست تنش کمک کند و فرصتی برای فکر کردن برای شما فراهم کند.
  • برای جنبه فکری مثبت، مدیتیشن یا نماز را امتحان کنید.
  • اگر کار فوری نیست، بخوابید و فردا پاسخ آن را دهید. این مخصوصا برای ایمیل های استرس زا و ترول های رسانه های اجتماعی خوب جواب می دهد.
  • برای مدتی دور از وضعیت حاضر باشید و بعد از آنکه همه چیز آرام شد، آن را به عهده بگیرید.
  • مشکلات بزرگ را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید. یک گام را در یک زمان انجام دهید بجای اینکه تمامی کارها را در آن واحد به اتمام برسانید.
  • بعضی از موسیقی های شاد و یا پادکست الهام بخش برای کمک به شما در برخورد با خشم در جاده کمک می کند.
  • با غذا دادن به حیوان خانگی خود به خود کمی استراحت دهید.، یکی از افراد دوست داشتنی زندگی خود را بغل کنید یا کاری برای کمک به شخص دیگر انجام دهید.
  • یا کار نکنید یا یا فعال و پر انرژِی کار کنید. ورزش یک پادزهر عالی برای جلوگیری از استرس است.

 

۳. فعالیت های برای پیشگیری یا کاهش استرس

مدیریت استرس 1

انجام دادن کارهایی که شما از آن لذت می برید یک راه طبیعی برای از بین بردن استرس است، سعی کنید مکان شادی برای خود فراهم آورید. حتی زمانی که شما غمگین هستید، ممکن است لذت بردن از چیزهای ساده مانند رفتن به پیاده روی، پیدا کردن یک دوست یا خواندن یک کتاب خوب شما را به وجد آورد و از استرس دور کند.

هنگامی که استرس باعث ایجاد احساس بدی در شما می شود، کاری را انجام دهید که به شما احساس خوبی می دهد، حتی اگر فقط ۱۰ یا ۱۵ دقیقه باشد. برخی از این فعالیت ها ممکن است برای شما مفید باشد و به جلوگیری از استرس کمک کند:

  • هنر – کشیدن، رنگ، نقاشی، یا یک ساز موسیقی انجام دهید.
  • تمرکز بر روی مجموعه آلبوم یا آلبوم عکس برای تمرکز بر خاطرات خوب بسیار پیشنهاد می شود.
  • یک کتاب، داستان کوتاه یا مجله بخوانید.
  • یکی از دوستانتان را برای خوردن قهوه یا یک وعده غذایی ملاقات کنید.
  • ورزش مورد علاقه تان را مانند گلف، تنیس، و بسکتبال بازی کنید.
  • یک سرگرمی مانند دوختن، بافندگی، و یا جواهر سازی برای خود ایجاد کنید.
  • با بچه ها یا حیوانات خانگی خود بازی کنید – در صورت امکان در خارج از منزل.
  • گوش دادن به موسیقی و یا تماشای یک کار الهام بخش.
  • پیاده روی در طبیعت.
  • یک حمام پر از آرامش داشته باشید و احساس تنش و استرس را بشویید و از بین ببرید.
  • مراقبه یا تمرین یوگا.
  • کار در باغ یا انجام یک پروژه بهسازی خانه.
  • به رانندگی یا دوچرخه سواری برای پاک کردن افکار منفی از سر خود بروید.

کلید موفقیت برای مقابله با تنش و استرس این است که عادت و شرایط زندگی خود را بشناسید و برای آن بجنگید و تمرین کنید. هنگامی که چرخه استرس را از خود دور کنید و از بین ببرید، شگفت زده خواهید شد که چگونه ممکن است یک شروع کوچک به احساس بهتر شدن شما اینگونه کمک کرده باشد.

 

loading...
منبع heart.org
ممکن است شما دوست داشته باشید