لاغری بدون رژیم غذایی با رعایت نکاتی آسان

loading...

لاغری بدون رژیم غذایی دغدغه بسیاری از افراد می باشد، زیرا خیلی ها دوست ندارند برای لاغر شدن رژیم بگیرند و به دنبال راه حلی برای کاهش وزن بدون رژیم می باشند، امروز در مجله اینترنتی ۵ عصر قصد داریم پیرامون همین موضوع صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید. وقتی شما وزن تان زیاد می شود اگر به سلامت جسمی خود اهمیت بدهید سعی میکنید فکری برای کاهش وزن خود انجام دهید از رژیم بسیار سخت گرفته تا ورزش های زیاد گاهی هم فعالیت های سنگین بدون تجربه قبلی و اینجاست که شاید در مدتی لاغر شوید اما وقتی به خاطر سخت بودن این موارد را کنار بگذارید وزن تان بیشتر هم خواهد شد.

 

اگر رژیم لاغری برای شما سخت و غیرقابل تحمل می باشید، نگران نباشید، راه حل های ساده و آسانی هم برای لاغری وجود دارد که در ادامه قصد داریم به آنها بپردازیم.

 

لاغری بدون رژیم غذایی

لاغری بدون رژیم غذایی 2

وقت گذاشتن برای غذا خوردن

یک زمان مشخصی را برای خوردن غذا تنظیم کنید و همیشه تلاش کنید تا در آن ساعت به غذا خوردن بپردازید. شما می بایست برای غذا خوردن حدود ۲۰ دقیقه وقت بگذارید و آرام غذا میل نمایید. این روش یکی از بهترین روش لاغری بدون رژیم غذایی محسوب می گردد.

باید خاطر نشان کرد که شما برای لاغری می بایست لقمه را آرام و کامل بجوید زیرا این کار سبب می گردد علاوه بر اینکه لذت شما از غذا خوردن دو چندان شود بلکه هورمون های شما نیز درست ترشح می گردد اما زمانی که با عجله غذا بخورید معده شما پیام سیر شدن را خوب به مغز ارسال نمی کند و این سبب اضافه وزن می گردد.

 

 

بیشتر خوابیدن=وزن کم کردن

لاغری بدون رژیم غذایی 3

باید خاطر نشان کرد که حتی یک ساعت بیشتر خوابیدن سبب کاهش ۱۴ پوند وزن در طول سال می گردد، زیرا خواب جایگزین برخی فعالیت ها می گردد که ۶ درصد از کالری بدن را می سوزاند. باید بدانید که خواب کمتر از ۷ ساعت اشتهای شما را زیاد می کند.

 

مصرف سبزیجات فراوان

لاغری بدون رژیم غذایی 4

باید خاطر نشان کرد که شما جای استفاده از یک نوع سبزی در هر وعده غذا می توانید ۳ نوع سبزی بخورید زیرا تنوع غذا، اشتها را افزایش می دهد. اما زمانی که تنوع سبزیجات زیاد گردد سعی می کنید سبزی بیشتری مصرف کنید و این نیز به نوبه خود سبب کاهش وزن می گردد.

 

مصرف سوپ

لاغری بدون رژیم غذایی 5

شما حتما باید سوپ را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا میزان کالری کم گردد. بهتر است که سوپ را قبل از غذای اصلی میل نمایید تا به هضم غذا کمک نماید. لازم به ذکر است که شما می توانید از سوپ کنسرو شده نیز مصرف کنید و سبزی تازه یا فریز شده به آن بیفزایید.

 

استفاده از غلات

لازم به ذکر است که انواع غلات مانند گندم ، جو و برنج می توانند سبب کاهش وزن گردند. زیرا این غذاها سبب سیر شدن و بهبود کلسترول می گردند.

 

انتخاب لباس مورد علاقه

باید خاطر نشان کرد که برای کاهش وزن یکی از راه حل ها این است که لباس مورد علاقه خود مانند پیراهن یا شلوار و دامن را در جایی جلوی چشم خود آویزان نمایید که هر روز قابل دید باشد. بهتر است لباسی را انتخاب نمایید که برای شما تنگ است، از این رو شما تلاش خواهید کرد تا که برای پوشیدن آن لباس سایز کم کنید.

 

رعایت قائده ۲۰-۸۰

لاغری بدون رژیم غذایی 7

در آمریکا مردم تا وقتی که کامل سیر نشوند از غذا دست نخواهند کشید اما مردم اوکیناوا قاعده ۲۰-۸۰ را در دستور العمل غذایی خود قرار می دهند، یعنی وقتی که ۸۰ درصد سیر گردند، دیگر غذا نمی خورند و اسم این عادت غذایی را “هارا هاچی بو” نامگذاری کرده اند. بهتر است ما نیز ۲۰ درصد غذای کمتری در بسقاب خود بریزیم.

 

در رستوران با روش خود غذا میل کنید

  • استفاده از بشقاب بچه ها
  • شریک شدن غذایتان با فرد دیگر
  • سرو پیش غذا، قبل از غذای اصلی
  • سفارش نصف غذا
  • سفارش سالاد و سبزی
  • استفاده از سس قرمز بجای استفاده از سس مایونز

 

سوزاندن کالری بیشتر

لاغری بدون رژیم غذایی 6

  • ۲۰ دقیقه راه رفتن
  • ۲۰دقیقه گل کاری
  • ۲۰دقیقه چمن کاری
  • ۳۰دقیقه نظافت منزل
  • ۱۰دقیقه آرام دویدن

 

دیگر روش های لاغری بدون رژیم غذایی

  • چای سبز
  • یوگا
  • غذا خوردن در منزل
  • آدامس نعنا
  • استفاده از ظرف کوچک
  • استفاده از غذای بدون گوشت
  • کنار گذاشتن شکر

اگر شما هم راهکاری را امتحان کرده اید و نتیجه گرفته اید آنرا با ما در میان بگذارید .

loading...
ممکن است شما دوست داشته باشید