این ۴ عادت صبحگاهی زندگی‌ شما را متحول می‌کند !

عادت صبحگاهی ، همه ما آن را داریم. شما چه عادت صبحگاهی دارید؟ معروف­ترین آن مسواک کردن دندان­هایتان، تهیه ی یک فنجان قهوه یا چای، پیاده روی، دویدن و یا برنامه ریزی برای روزتان می­باشد. همگی ما در طول زمان، عادت صبحگاهی شکل گرفته ای داریم که به آغاز روزمان کمک می­کند.

می خواهیم در این مقاله چهار عادت صبحگاهی را به شما آموزش بدهیم تا شدت انرژی، سلامتی و زندگی شما را افزایش دهیم. آیا دوست داریداین چهار عادت صبحگاهی را هر روز تمرین کنید؟ یا حداقل آن ها را برای یک ماه مورد آزمایش قرار دهید؟ اگر شما علاقه مند هستید تا فعالیت های روزانه خود را به روش مؤثرتری انجام دهید، این چهار نکته  را به خاطر سپرده و به آن ها عمل کنید. بدون شک این روش ها باعث افزایش سلامتی شما می­شوند.

۱- بلافاصله پس از بیدار شدن ۲ لیوان آب بنوشید

نوشیدن آب 2

چرا به محض این که بیدار شدم باید آب بنوشم؟

۷۵ درصد محتوای بدن، ۷۵ درصد مغز، ۹۲ درصد ترکیبات خون ما و حدود ۷۵ درصد عضله های ما آب است. بیش­تر بدن ما از آب ساخته شده و عنصر ضروری برای ادامه ی حیات ما می باشد.

لازم است تا در این قسمت به ذکر مطلبی در رابطه با هیدراتاسیون و آب بپردازیم. هنگامی­که پس از داشتن یک خواب خوب در شب، از خواب برمی­خیزید، دچار کم آبی هستید. بدن شما مخصوصاً در صبح، برای شروع سیستم خود به صورت سالم نیاز به آب دارد.

چالشی که بیش­تر ما با آن رو به رو هستیم، ندانستن کم آبی بدن ما است. هنگامی­که احساس تشنگی می­کنیم، در واقع ما از لحظه ی از دست دادن آب اولیه گذشته ایم. اگر در طول روز آب ننوشیم، احتمال این وجود دارد که به طور مداوم در حالت بی آبی بسر ببریم.

نوشیدن آب در بامداد فواید بسیاری دارد:

  • تصفیه سموم خون و کمک برای رفع گیجی صبحگاهی
  • افزایش نرخ تولید سلول ها و در نتیجه کمک به حفظ عملکرد بهتر و سلامتی بدن
  • افزایش متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن
  • تصفیه روده بزرگ و کمک برای حذف ضایعات بدن
نکته: به آب، لیمو اضافه کنید

۲- نوشیدن شربت ارگانیک سبزیجات

عادت صبحگاهی نوشیدنی

یک شربت ارگانیک مغذی، بهترین راه برای شروع روز با ویتامین­ها و مواد مغذی ضروری که نیازمند آن هستید، می باشد. در این روش، کلروفیل موجود در شربت باعث افزایش حالت قلیایی بدن می شود که در نهایت به تعادل حالت اسیدی بدن که امکان دارد در آغاز صبح رخ دهد، کمک می کند.

یکی از بهترین شربت های عصاره ی سبزیجاتی که می­توانید صبح ها بنوشید، شربت جوانه ی گندم است که حداقل ۵۰ دلیل برای نوشیدن آن وجود دارد.

نکته: به نظر من یک راه ساده ­تر برای داشتن یک شربت جوانه ی گندم روزانه، تهیه ی پودر شربت گندم به صورت فریز شده، تهیه خشک از فروشگاه، یا به صورت آنلاین می­باشد. فقط باید اطمینان حاصل کنید که در مزرعه ای با خاک مغذی رشد کرده باشد.من بهترین و راحت­ترین شربت را «شربت جو دو سر» یافتم. استفاده از این شربت یک راه ساده برای لذت بردن از شربت سبزیجات است.

۳- انجام ورزش و پرش های صبح گاهی

عادت صبحگاهی ورزش

انجام ورزش های پر تحرک در این عادت صبحگاهی کمک زیادی به شادابی و پر انرژی بودن شما در روز می کند. می توانید از دستگاه های ورزشی مناسب این کار استفاده کرده و یا خودتان آرام به بالا و پایین بپرید. پریدن کمک زیادی به جهش سیستم لنفاوی شما می کند. از آن جایی که سیستم لنفاوی شما به طور اساسی وظیفه ی دفع سموم بدن شما را انجام می­دهد، پریدن و جهش در صبح، روشی سرگرم کننده برای رفع کردن مشکلات این سیستم به حساب می آید و افزایش انرژی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

نکته: حداقل ۱۰ دقیقه از روز خود را به انجام فعالیت های پرشی اختصاص دهید. در حالی که اهداف روزانه ی خود را مرور می کنید تمرینات خود را انجام داده و به شادابی و داشتن روزی پر از انرژی و نشاط کمک کنید.

۴- در رخت خواب خود غلت بزنید

عادت صبحگاهی

غلتیدن در رختخواب، یک راه عالی و سرگرم کننده برای آغاز روز مخصوصاً برای افرادی که سحرخیز نیستید، می­باشد. فواید عالی دیگری نیز برای این عادت صبحگاهی وجود دارد که زندگی و سلامتی شما را تحت تأثیر قرار می­دهد:

  • حالت روحی شما را بهتر کرده و شما را شادتر می کند
  • روزتان را با انرژی آغاز می کنید
  • با غلتیدن در رختخواب، از دکتر بی نیاز شوید
  • سبب رهایی از استرس می شود
  • به شما احساس خوبی می دهد که در طول روز بازتاب آن را می بینید
  • تب و تاب جوان بودن را به شما می دهد
نکته: سعی کنید در زمانی که این کار را انجام می دهید، به اتفاقات و رخدادهای خوبی که دوست دارید برایتان اتفاق بیفتد فکر کنید و لبخند بزنید. معجزه ی این روش را حتما خواهید دید.

این هم از چهار عادت صبحگاهی که باعث سلامتی بیش­تر شما می­ شود و به شما انرژی زیادی می دهد تا بتوانید به وسیله ی آن روز بهتری را برای خود رقم بزنید. آن ها را  امتحان کنید و نتایج مثبت آن را به دوستان خود بگویید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.