صبحانه لاغر کننده برای یک رژیم غذایی موفق

loading...

صبحانه لاغر کننده برای رسیدن به یک رژیم غذایی خوب بسیار کمک کننده می باشد. همانطور که همه شما می دانید برای لاغر شدن مهمترین وعده صبحانه محسوب می گردد که حتما باید بخورید تا گرسنگی شما کاهش پیدا کند و سوخت و ساز بدنتان در طول روز افزایش یابد. امروز در مجله اینترنتی ۵ قصد داریم تا شمار را با یک سری مواد غذایی که بسیار در فرآیند لاغزی موثر است آشنا کنیم. در ادامه صبحانه لاغر کننده برای یک رژیم موفق را خواهید دید.

صبحانه لاغر کننده

صبحانه لاغر کننده 6

در وعده صبحانه چه بخوریم

باید خاطر نشان کرد که اگر شما از یک ماده غذایی که شامل مقدار زیادی فیبر می باشد در وعده صبحانه استفاده کنید و مصرف مواد غذایی سالم در زندگی تان ثابت نگه دارید، خواهید دید که به صورت ناخودآگاه خیلی از خوراکی های ناسالم از رژیم غذایی شما خارج می شوند. در ادامه با این وعده های غذایی سالم آشنا خواهید شد.

 

پروتئین

صبحانه لاغر کننده 2

باید خاطر نشان کرد که تخم مرغ، بهترین انتخاب برای صبحانه محسوب می گردد. باید بدانید که خوردن صبحانه پر از پروتئین با کاهش احساس گرسنگی ارتباط مستقیمی دارد،  هوس غذایی را کنترل می نماید.

باید بدانید که اگر به اندازه در وعده صبحانه پروتئین مصرف نکنید، توده عضلانی بدن و متابولیسم شما کاهش پیدا می کند. خیلی از مردم جهان به مقدار کافی از پروتئین در وعده ناهار و شام استفاده می‌ نمایند، اما در وعده صبحانه پروتئین به اندازه کافی مصرف نمی کنند، اما جالب است بدانید که زنان در وعده صبحانه می بایست ۲۰ گرم پروتئین دریافت نمایند.

بهترین گزینه های پروتئینی برای صبحانه شامل موارد زیر است:

  • نان تست سبوس دار با کره بادام ‌زمینی خالص
  • نان تست سبوس دار با تخم‌مرغ
  • غلات صبحانه با ماست یونانی
  • انواع توت‌ ها و بادام‌ ها.

 

فیبر

صبحانه لاغر کننده 3

باید خاطر نشان کرد که اگر شما از مواد غذایی که حاوی فیبر به اندازه کافی باشد مصرف نمایید و مصرف مواد غذایی سالم را در زندگی ثابت کنید، به صورت خودکار خوراکی های ناسالم از رژیم شما خارج می شوند.

باید بدانید که مصرف مواد غذایی پر از فیبر فرآیند گوارشی را آهسته می نماید و این خود نیز سبب ایجاد احساس سیری و ایجاد انرژی پایدارتر در بدن می گردد.

بهترین منابع فیبردار شامل بخش زیر است:

  • نان تست سبوس‌دار
  • ‌جو دوسر
  • میوه ها
  • سبزی ها.

 

سبزی ها و میوه ها

صبحانه لاغر کننده 7

استفاده از میوه و سبزی خصوصا در وعده صبحانه را باید جدی گرفت. میوه و سبزی می بایست بخشی از هر وعده غذایی ما را شامل شوند. اما این در حالی است که بیشتر افراد در وعده صبحانه این مواد غذایی را مصرف نمی کنند.

شما می توانید مقداری اسفناج، فلفل دلمه یا مقداری کدو را به املت خود اضافه نمایید تا یک صبحانه مغذی مصرف کنید. استفاده از انواع سبزی و میوه برای تهیه اسموتی هم روند جالبی است.

 

چربی های سالم

صبحانه لاغر کننده 4

از دیگر راهکارهای موثر برای احساس سیری و آهسته نمودن فرآیند هضم غذا در دستگاه گوارش،‌ استفاده از چربی سالم می باشد. باید خاطر نشان کرد که اگر چربی سالم مصرف نمایید انرژی به صورت پایدار در بدن شما آزاد می گردد و در نهایت انرژی خوبی در ساعات صبح دارید. نمونه صبحانه عالی که حاوی چربی های سالم است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نان تست سبوس دار همراه با آووکادو
  • اضافه کردن مغزهای خام به غلات صبحانه
  • اضافه کردن دانه‌های چیا یا بذر کتان به اسموتی سبزیجات
  • روغن زیتون خالص

 

 

ترکیبات جدید

صبحانه لاغر کننده 5

لازم است بدانید که از ترفندهای کاربردی برای افزایش میل به صبحانه سالم، ترکیبات غذایی جدید می باشد. شما می بایست از خلاقیت خودت برای انجام این کار کمک بگیرید. گزینه های صبحانه محدود نمی باشند و شما قادر خواهید بود تا از غذاهای متنوع برای صبحانه استفاده نمایید. موارد زیر نمونه ای از خلاقیت در صبحانه است:

  • ترکیب کردن تکه های سیب با ماست یونانی
  • دارچین و پوره کدو تنبل
  • نان های تاکو و تورتیلا
loading...
ممکن است شما دوست داشته باشید