شیرینی های انرژی زا خانگی سرشار از پروتئین و مواد مغذی

loading...

شیرینی های انرژی زا خانگی بسیار لذید و خوشمزه، مخصوصا برای افرادی که علاقه مند به انواع شیرینی و کیک و دسر می باشند، به شمار می آید. اما تهیه هر نوع شیرینی نیازمند دانستن یک سری نکات و آشنایی با روند تهیه آن نیز می باشد. چون نکات کلیدی آشپزی به شما در تهیه بهترین و خوشمزه ترین انواع شیرینی و دسر کمک می کند. امروز در مجله اینترنتی ۵ عصر قصد داریم تا شما را با طرز تهیه شیرینی های انرژی زا خانگی آشنا نماییم و نکات اساسی را در این رابطه در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود و مفید باشد. شما می توانید به راحتی در منزل خود با رعایت یک سری اصول شیرینی های انرژی زا خانگی را تهیه نمایید و به عنوان عصرانه همراه با چای آن را میل نمایید. در ادامه خواهید توانست این شیرینی های خوشمزه را آماده نمایید.

 

شیرینی های انرژی زا خانگی 3 شیرینی های انرژی زا خانگی 5

شیرینی های انرژی زا خانگی

برای تقویت انرژی بدن و حتی بدون استفاده از  اجاق گاز خواهید توانست این شیرنی های لقمه ای خوشمزه را که ارزش غذایی بالایی نیز دارند تهیه نمایید. این شیرینی های شیرین و لذیذ این قابلیت را دارند که بیشتر از یک هفته درون ظرفی دربسته نگهداری گردند. با مصرف این شیرینی های لقمه ای و خوشمزه از کمبود پروتئین و شیرین کننده مصنوعی در امان خواهید بود.

 

شیرینی زرد آلو پسته و هل

  • در ابتدا می بایست حدود ۳ پیمانه پسته خام را درون غذاساز آسیاب نمایید.
  • سپس یک پیمانه از این مخلوط را بردارید و گوشه ای قرار دهید.
  • بعد از آن شما می بایست حدود ۲ پیمانه زردآلو خشک و ۱ و ¼ پیمانه کره بادام زمینی، ½ پیمانه عسل، ۲ قاشق چای خوری پودر وانیل و ۱ قاشق چای خوری هل یا دارچین را در درون غذاساز مخلوط نمایید تا مخلوطی نرم تهیه گردد.
  • در مرحله بعد ۱/۲ پیمانه پسته آسیاب شده را که در گوشه ای گذاشته بودید درون یک ظرف ۹*۹ پخش نمایید و مواد را روی آن صاف کنید.
  •  حال می بایست باقی پسته آسیاب شده را روی مواد قرار دهید و ۱ ساعت بماند تا سفت گردد.
  • در پایان نیز می توانید این شیرینی را به کل ۳۰ شکل مربعی برش کنید.

ارزش غذایی هر یک مربع از شیرینی

  • ۱۸۸کالری
  • ۵ گرم پروتئین
  • ۱۸ گرم کربوهیدرات
  • ۳ گرم فیبر
  • ۱۱ گرم شکر
  • ۱۲ گرم چربی
  • ۱٫۵ گرم چربی اشباع شده
  • ۴۹ میلی گرم سدیم

شیرینی های انرژی زا خانگی 2

 

رنگینک های شکلاتی نارگیلی

  • ۲ پیمانه خرما
  • ۱ پیمانه بادام هندی
  • ½ پیمانه مغز تخمه آفتابگردانخام
  • ¼ پیمانه پودر کاکائو
  • ¼ پیمانه پودر نارگیل
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق چای خوری دارچین

شما می بایست خرما، بادام هندی، مغز تخمه آفتابگردان خام،پودر کاکائو،پودر نارگیل، روغن نارگیل، عسل، دارچین را درون غذاساز مخلوط نمایید تا خمیری گردد.

در مرحله بعد رنگینک ها را در اندازه دو قاشق غذاخوری گرد نمایید و درون پودر نارگیل بغلتانید، تعداد این رنگینک ها  حدود ۱۲ تا می باشد.

ارزش غذایی هر یک رنگینک

  • ۹۹ کالری
  • ۲ گرم پروتئین
  • ۱۳ گرم کربوهیدرات
  • ۹ گرم شکر
  • ۵٫۵ گرم چربی
  • ۲ گرم چربی اشباع شده
  • ۱ میلی گرم سدیم.

شیرینی های انرژی زا خانگی 6

شیرینی های انرژی زا خانگی 7

 

گرانول گیلاس و زنجبیل

  •  ¾ پیمانه کره بادام
  •  ½ پیمانه کشمش
  •  ¼ پیمانه عسل
  •  ¼ قاشق چای خوری زنجبیل
  •  ۲ پیمانه جو برشته شده
  • ۱ پیمانه بادام خام خرد شده
  • ¾ پیمانه گیلاس خشک
  •  ۱/۳ پیمانه زنجبیل تازه آسیاب شده
  • نمک به میزان لازم

در ابتدا شما می بایست کره بادام،کشمش،عسل، زنجبیل را درون غذاساز مخلوط نمایید و بعد درون یک ظرف قرار دهید.

سپس جو برشته شده، بادام خام خرد شده، گیلاس خشک،  زنجبیل تازه آسیاب شده را با مخلوط قبلی مخلوط و خوب هم بزنید. بعد درون ظرف ۹*۹ مخلوط را ریخته و صاف نمایید. مقداری نمک روی مخلوط بپاشید. مخلوط باید حدود ۲ ساعت خشک گردد. در پایان به ۱۶ قطعه برش کنید.

 

ارزش غذایی هر قطعه

  • ۲۲۹ کالری
  • ۶ گرم پروتئین
  • ۲۸ گرم کربوهیدرات
  • ۵ گرم فیبر
  • ۱۳ گرم شکر
  • ۱۱٫۵ گرم چربی
  • ۱ گرم چربی اشباع شده
  • ۲۹ میلی گرم سدیم.

شیرینی های انرژی زا خانگی 8

شیرینی های انرژی زا خانگی 9

 

loading...
ممکن است شما دوست داشته باشید