سرگرمی ساده نوعی استفاده‌ خلاقانه از اوقات فراغت

loading...

سرگرمی ساده نوعی استفاده‌ خلاقانه و راضی کننده از اوقات فراغت می باشد و ماهیت اصلی ما با علایق و سرگرمی‌ ای که انتخاب می‌کنیم نمودار می شود، اکثرا ما بیشتر به این دلیل سرگرمی ساده  و راحتی را انتخاب می‌کنیم که از آن لذت ببریم، اما ما در سایت تفریحی عصر ۵ برای‌ شما خواهیم گفت که این سرگرمی‌ ها فوایدی فراتر از گذراندن اوقات فراغت دارند.

رقص هم تفریح و هم ورزش

رقصیدن فواید بی شماری برای سلامتی دارد و سرگرمی ساده و بی‌هزینه ای برای بیشتر افراد است، برای رقصیدن نیاز به تجهیزات خاصی ندارید، بدنتان و یک موسیقی! رقصیدن، نوازش بدن می باشد و شما می‌توانید هر چقدر که می خواهید برقصید.

حتی اگر خجالتی هم باشید و نمی خواهید در حضور دیگران برقصید می‌توانید در خانه و تنها برقصید. رقصیدن، درست و غلط ندارد و هر عملی که حس خوبی به شما دهد می‌توانید انجام دهید. رقصیدن فعالیتی اجتماعی است و برای تندرستی عمومی ما خوب است، رقص تمرینی بدون درد و فشار است. رقصیدن واقعا چه کمکی به سلامتی می‌کند؟

رقص یک تمرین هوازی است و تمرین هوازی به سلامت قلب کمک زیادی می‌کند، استقامت را افزایش داده و استخوان و عضلات را محکم می‌ کند. سه بار رقصیدن در هفته،به حفظ تعادل در افراد سالمند کمک می‌کند و این مهم است زیرا افراد سالمند بسیار زیاد چار آسیب می‌شوند. رقصیدن برای سلامت مغز مفید و ریسک زوال عقل را ۷۶ درصد کاهش می دهد.

سرگرمی ساده 1

باغبانی مفید برای مغز

باغبانی با گل و گیاه یک سرگرمی ساده می باشد شاید در نگاه اول ورزش به نظر نرسد اما نگهداری از گل و گیاه و رسیدگی به آنها فواید زیادی برای سلامتی‌ دارد. چیدن علف هرز، کاشتن گیاه و آبیاری و … نوعی ورزش هوازی و سرگرمی ساده می باشد که برای عضلات و افزایش قدرت، استقامت عالی است.

قطعا وقت گذراندن در محیط باز برای شما بسیار خوب است. باغبانی و دوچرخه سواری احتمال کمبود ویتامین D را کاهش می دهد. باغبانی و سرگرم شدن با گل و گیاه سبب کاهش ریسک زوال عقل شده و ریسک حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی را تا ۳۰ درصد کم می کند.

سرگرمی ساده 2

نوشتن سرگرمی ساده برای درمان زخم

آیا می دانید پشت میز نشستن و با قلم روی کاغذ نوشتن یا تایپ کردن با لپ تاپ برای سلامتی‌تان مفید است؟ علم ثابت کرده که نوشتن، فواید زیادی برای سلامت روحی و جسمی‌ دارد مانند بهبود حافظه، کاهش استرس و…

هم چنین نوشتن در مورد تجربیات، به بیماران سرطانی کمک می‌کند تا بر استرس خود غلبه کرده و وضعیت جسمی و روحی خود را کنترل کنند. نوشتن، ابزاری برای ابراز احساسات و افکار نیز می باشد. نوشتن در مورد تجربیات و احساسات ناخوشایند و آزاردهنده موجب پاکی روان می‌ گردد، مثل وبلاگ نویسی.

سرگرمی ساده 3

موسیقی چیزی شبیه دارو

نواختن موسیقی یا گوش دادن به آن  سلامت جسمی و روحی را تامین می کند. موسیقی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، استرس و اضطراب را کاهش داده و افسردگی را کم می کند. در میان بیمارانی که در انتظار جراحی هستند، ثابت شده  گوش دادن به موسیقی بیشتر از دارو در کاهش اضطراب آنها موثر است.

سرگرمی ساده 4

حیوان خانگی مفید برای قلب

حیوانات خانگی می‌توانند به شما کمک کنند سالم‌ تر باشید. داشتن و نگهداری یک حیوان خانگی فرصتی برای ورزش، انجام فعالیت‌ بیرون از خانه و برقراری روابط اجتماعی است که این ها می‌توانند فشار خون را بهبود بخشند، کلسترول و تریگلیسرید را تنظیم کنند و احساس تنهایی را رفع کنند و احتمال سکته‌ی قلبی را به حداقل برسانند. داشتن حیوان خانگی مخصوصا سگ با پایین‌تر بودن ریسک بیماری قلبی ارتباط مستقیم دارد و افراد سالم‌ تر کسانی هستند که حیوان خانگی دارند.

سرگرمی ساده 5

loading...
ممکن است شما دوست داشته باشید