چرا رسیدن به موفقیت مانند آشپزی کردن است؟

آشپزی در خون من است. برای اولین بار آشپزی را با مادر بزرگم که یک آشپز بسیار عالی بود، آغازکردم و این هنر در خانواده ی ما ادامه یافت. من در خانواده‌ای بزرگ شدم که هرچه مربوط به مواد غذایی بود را دوست داشتند. برای آن ها درست کردن غذا، خوردن آن و حتی صحبت در مورد خوراکی ها بسیار دوست داشتنی بود.

در آشپزخانه ی نئومن(Neumann)، اسرار خانوادگی به اشتراک گذاشته و درس‌های زندگی از طریق کفگیر و ماهیتابه آموزش داده می‌شود.

برخی از بزرگ ترین درس‌های من در تلاطم تجربه ها آموخته شد، این امر برای بسیاری از مردم نیز همین‌گونه است. من انکار نمی کنم که آموزش نقش مهمی در موفقیت‌هایم به عنوان یک رهبر کسب و کار ایفا کرده است، اما بدون شک بسیاری از تجربه های ارزشمند زندگی که در واقع گنج محسوب می شوند، از انسان و شیفتگی او برای رسیدن به آن بوجود آمده است. رسیدن به موفقیت مانند آشپزی کردن است. اگر می خواهید به موفقیت برسید، به نکات زیر دقت نمایید.

۱- مانند یک فرد گرسنه و تشنه، شیفته ی موفقیت باشید.

شیفته ی موفقیت

اگر شما فاقد انگیزه ی کافی برای کسب و کار باشید، هر سرمایه‌گذار و یا شریک بالقوه‌ای از طریق شما می تواند به سود رسیده و حقی را به دست آورد. اشتیاق نه تنها در نتیجه نهایی، بلکه در کل فرایند می‌تواند شما را به سمت موفقیت هدایت کند. انگیزه و اشتیاق، حتی باعث می شود که در شرایط بحرانی و یا زمانی که در جلسات انتقادات تندی را می شنوید، آرامش خود را حفظ کرده و نگذارید این موارد بر روی تمرکز شما خدشه وارد سازد.

شما برای رسیدن به اهداف خاصی وارد حیطه ی کاری مخصوص به خود می‌شوید. ممکن است آتش و شوق انگیزه ی شما همیشه با شدتی مشابه نسوزد، اما این شعله هرگز نباید از بین برود. استخدام کردن و یا همکاری با اعضای یک تیم که در چشم انداز و آرزویتان شریک شده‌اند، می‌تواند شما را با انگیزه و تشنه ی آرزو نگه دارد.

۲- با یک دستور غذا شروع کنید.

 یک دستور غذا آشپزی برای رسیدن به موفقیت

مهم نیست که چه چیزی می‌پزید، در حال حاضر احتمالا شخص دیگری از طریق همان دستور، مانند شما در تلاش برای رسیدن به موفقیت است. بهتر است که از دستورات افراد موفق پیروی کنید و سپس طعم و ترفند خود را در طول راه به آن اضافه کنید.

یادگیری از کسانی که قبل از شما از این مسیر رفته اند، می‌تواند به شما کمک کند تا دستور خوبی برای رسیدن به موفقیت داشته باشید. به دنبال دوستان، مشاوران، سرمایه‌گذاران و یا شرکایی باشید که بینش های کاربردی و پیشنهاداتی برای چالش‌های پیش ‌روی شما دارند. هیچ کس نمی‌گوید شما باید کارتان را به تنهایی انجام دهید؛ حتی بهترین سرآشپزها هم کمک آشپز داشته‌اند.

۳- برای ایجاد تنوع، نترسید.

ایجاد تنوع

فقط به این دلیل که چیزی از بیرون عالی به نظر می‌رسد، نمی‌تواند بهترین باشد. فقط با افتخارات خود زندگی نکنید و از وضع موجود همیشه راضی نباشید. همیشه چاشنی های مختلفی وجود دارند که در شرایط متفاوت طعم خوشبختی و موفقیت را بیشتر می کنند. راهکارهای جدید را امتحان کنید و ببینید چه شیوه هایی وجود دارد. اگر شما به تجربه ی این مسائل اهمیت ندهید، مطمئن باشید که رقبا فرصت انجام این کار را پیدا می‌کنند.

شما همیشه می‌توانید به شیوه‌های گذشته بازگردید، اما مهم این است که بتوانید شرکت خود را با دستورالعمل‌ها و پیشرفت‌های جدید، همراه سازید. در این صورت نتایج ممکن است شما را متعجب کند.

۴- برای چه کسی آشپزی می‌کنید؟

آشپزی برای رسیدن به موفقیت

در چشم شما، شامی که آماده کرده‌اید ممکن است خوش مزه‌ترین غذا باشد. اما اگر با مهمانی شامتان مخالفت شود، با یک یخچال پر از غذاهای باقی‌مانده مواجه می‌شوید. تولید محصول و یا ارائه ی خدمت نیز در حکم همان غذاهای خوش مزه هستند. باید از مخاطبانتان، سلایق، انگیزه ها و نیازمند های آنان اطلاع داشته و بدانید که چه چیزی آن ها را برای خرید از شرکتتان ترغیب می‌سازد.

به یاد داشته باشید که شما باید از اشتباهات درس بگیرید. آزمون و خطا، بخشی از روند رسیدن به موفقیت است.

۵- از بهترین مواد تشکیل دهنده استفاده کنید.

بهترین مواد تشکیل دهنده در آشپزی

مطمئن باشید که اگر شما در حال استفاده از مواد ارزان قیمت، بی کیفیت و یا ارائه ی خدمات ناکارآمد باشید، موجب عقب افتادن پیشرفت شرکتتان شده و از موفقیت هر لحظه دورتر می شوید.

داشتن یک تیم از متخصصان با تجربه و مسلح کردن آن ها با بهترین مواد و ابزار، برای رسیدن به موفقیت به شما بسیار کمک خواهد کرد. باید مطمئن باشید که کیفیت مورد نظر شما، در توانایی های اعضای تیمتان وجود دارد.

۶- ارائه، کلید اصلی است.

ارائه، کلید اصلی

هر سر آشپزی به شما خواهد گفت که ارائه، تقریبا از طعم و مزه مهم تر است. افراد باید در درک داده‌هایشان توانمند باشند و همه ی این ها با تجربه و تعامل طرفین شروع می‌شود. طراحی هدف بدون شک ساده نیست، اما تجزیه و تحلیل داده نیز همین‌گونه است.

ممکن است یک ایده ی عالی برای یک شرکت داشته باشید، اما اگر شما آن را نادرست ارائه کنید، یک فرصت بزرگ را از دست داده‌اید. توجه به نیازهای مشتریان و هم گام شدن با آن ها، بسیاری از مشکلات را حل می کند.

ممکن است در ابتدا کسب و کار شما بسیار پر رونق نباشد، اما زمان، صبر و پشتکار برای ساخت یک شرکت بزرگ لازم است. اگر به حرفه ی خود علاقمند باشید و در کنار خود یک تیم متخصص داشته باشید، می‌توانید به هدف رسیده و از طعم موفقیت و پیروزی نهایت لذت را ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.