درمان کم خونی در زنان باردار(نسخه های گیاهی)

رعایت نکات زیر در کم خونی در زنان باردار تاثیر بسزای دارد زنان باردار برای سلامتی خود و جنینشان بهتر است با برنامه مداوم و ملایم از همه غذاها و میوه هایی که موجود است حتی المقدور استفاده نمایند و در طول بارداری زیر نظر مراکز بهداشت با پزشک خود باشند. در سراسر دوره بارداری می توانند بین ۶ تا ۱۸ کیلوگرم (بر اساس وزنشان در دوران قبل از بارداری اضافه وزن داشته باشند.سایت تفریحی  ۵ عصر  را دنبال کنید.

  • خوردن خرما در تکوین جنین نقش مؤثری دارد و استفاده از آن در هر روز الزامی است. (به شرطی که منع مصرف نداشته باشند)

نسخه های گیاهی درمان کم خونی در زنان باردار

  • ۱۴ عدد میخ را در یک عدد سیب فرو کرده و بگذارید ۲۴ ساعت در یخچال بماند بعد از رنده کردن با عسل مخلوط نموده و هر روز تناول نمایید. این کار را به مدت ۴۰ روز ادامه دهید در درمان کم خونی در زنان باردار تاثیر بسزای دارد.
  • -۶ – ۵ فندق خام را بعد از هر وعده غذایی میل کنید.
  • -۲۵۰ گرم توت فرنگی را با کمی قند و آبلیمو تناول نمایید.توت فرنگی‌ با لیمو
  • -برای درمان کم خونی در زنان باردار خوردن تخم مرغ، انجیر، پسته(مصرف زیاد پسته باعث یبوست میشود.)خربزه، شاهی، تره فرنگی، جعفری، اسفناج، آلو بخارا، شاه بلوط، یونجه، انگور، قراقاط، ملاس سیاه، ذرت بوداده، فرنی ذرت، پرهلو، کاهو، زردآلو،سیب زمینی، شکر سرخ، مغز قلم استخوان، ماءالشعیر، شبدر، گزنه، بومادران، گل گندم، گل آفتابگردان، کنجد، چای کوهی، کرفس، کدو، توت، هندوانه، لوبیا، شربت جو، عدس، گردو، موز، زالزالک، نخود (نوع زودپز)، زردک، آلوچه خشکه و پونه توصیه می شود. لازم به یادآوری است که از مصرف شیر (۱) و چای یک ساعت قبل از غذاهای گوشتی و دو ساعت بعد از آن و خوردن نوشابه ها به ویژه نوشابه های تیره خودداری کنید. در ضمن تمام خانم های باردار در طول بارداری و بعد از آن، مصرف اسید فولیک، قرصهای آهن و مولتی ویتامین را نباید فراموش کنند. (مدت و میزان مصرف آن به میزان هموگلوبین خون و دستور پزشک بستگی دارد.)
  • مصرف غذاهای گیاهی در حجم بالا باعث می شود که آهن مورد نیاز بیشتر از این منابع تأمین شود که جذب آهن کمتری دارند.غذاهای گیاهی
  • استفاده مداوم از نانهای تهیه شده با جوش شیرین که جذب آهن را مختل می کند.
  •  استفاده ترکیبی از مواد غذایی حیوانی و گیاهی جذب آهن غذا را افزایش می دهد. به طور مثال اضافه کردن ۳-۲ قاشق غذاخوری از گوشت چرخ کرده به دو لیوان سویا ارزش آهن قابل جذب آن را چندین برابر می کند.
  • استفاده از غلات و حبوبات جوانه زده جذب آهن را ۲ برابر افزایش میدهد.
  •  مصرف مرکبات، سبزی های تازه، میوههای ترش مزه مثل کیوی همراه با غذاها به دلیل داشتن ویتامین C جذب آهن را بیشتر می کند.

۱-مصرف موادی که دارای کلسیم است در جذب آهن اختلال ایجاد می کنند از قبیل کلم، پنیر، شیر. این مشکل در ماست و دوغ وجود ندارد چون محیط اسیدی آن به جذب آهن غذا کمک می کند. ( قبل و بعد از خوردن قرص آهن بهتر است مصرف نشود)
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.