کدو تنبل و خواص معجزه آسای آن در برابر بیماری ها

loading...

کدو تنبل را بسیاری از مردم خیلی فراتر و با ارزش تر از یک دکوراسیون روز هالووین یا روز شکرگذاری می دانند. با این حال، ممکن است وقت آن باشد که این گیاه مغذی و پرطرفدار را بهتر بشناسید.

کدو غذای بسیار  مغذی است. این غذا غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است اما کم کالری است. دانه ها، برگ ها و آبمیوه های کدو تنبل همه یک پانچ تغذیه ای قوی را شامل می شوند.

انواع مختلف کدو تنبل را می توان به دسر، سوپ، سالاد، مربا و حتی جایگزین کره اضافه کرد. طیف وسیعی از محصولات کدو برای خرید آنلاین در دسترس است.

کدو تنبل 1

مرکز دانش MNT بخشی از مجموعه مقالات در مورد مزایای سلامتی غذاهای محبوب را بررسی می کند. این مرکز مزایا و محتوای تغذیه ای کدو تنبل و همچنین روشهایی برای افزودن بیشتر آن در رژیم غذایی را بررسی خواهد کرد. در ادامه در این مقاله از مجله اینترنتی ۵ عصر کدو تنبل را بیشتر بشناسید و با خواص آن آشنا شوید.

 

حقایقی در باره کدو تنبل

  • پتاسیم موجود در کدو می تواند تأثیر مثبت بر فشار خون داشته باشد.
  • آنتی اکسیدان ها در کدو می توانند به جلوگیری از آسیب دژنراسیون به چشم کمک کنند.
  • از مخلوط کنسرو شده آن که معمولا حاوی قند و شربت اضافه شده است، اجتناب کنید.
  • کدو بریده نشده باید در یک مکان سرد و تاریک تا ۲ ماه ذخیره شود.
  • پوره کدو تنبل یا کدو کنسرو شده می تواند به عنوان جایگزینی برای کره یا روغن در دستور العمل های پخت استفاده شود.

 

مزایای کدو تنبل

کدو تنبل 2

کدو دارای مزایای فوق العاده ای است که شامل یکی از منابع شناخته شده بتا کاروتن می باشد. بتا کاروتن یک آنتی اکسیدان قوی است. این همچنین شامل سبزیجات و میوه های با طراوات نارنجی رنگ می شود. بدن، هر بتا کاروتن مصرف شده را به ویتامین A تبدیل می کند.

مصرف غذاهای غنی از بتا کاروتن ممکن است خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش دهد، در برابر آسم و بیماری های قلبی از بدن محافظت کند، و باعث تسکین پیری و انحطاط بدن شود.

بسیاری از مطالعات پیشنهاد کرده اند که خوردن غذاهای گیاهی بیشتر مانند کدو تنبل باعث کاهش چاقی و مرگ و میر کلی می شود. همچنین می تواند به جلوگیری از ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی کمک کند و داشتن پوست و موهای سالم را افزایش دهد، انرژی افزایش یافته و شاخص توده بدنی سالم (BMI) را بهبود بخشد.

کدو نیز یک منبع قدرتمند فیبر است، مزایای دیگر آن در زیر را توضیح داده خواهد شد.

 

تنظیم فشار خون

کدو تنبل 3

خوردن کدو برای قلب مفید است. کدو حاوی فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که همگی سبب سلامت قلب می گردد.

مطالعات نشان می دهد که مصرف پتاسیم کافی می تواند تقریبا به اندازه کاهش مصرف سدیم برای درمان فشار خون بالا یا بیماری فشار خون مفید باشد. کاهش مصرف سدیم شامل خوردن وعده های غذایی است که حاوی نمک کم یا بی نمک اند.

افزایش مصرف پتاسیم نیز با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در مقابل از دست دادن توده عضلانی و حفظ تراکم استخوان همراه است.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان

تحقیقات نشان داده اند که یک رابطه مثبت بین یک رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن و خطر کاهش سرطان پروستات وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که بتا کاروتن باعث جلوگیری از پیشرفت سرطان روده بزرگ در برخی از جمعیت ژاپن شده است.

نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند:

“ما یک ارتباط معنی دار بین غلظت لیکوپن پلاسما [یک نوع بتا کاروتن] و خطر ابتلا به سرطان پروستات را که برای شرکت کنندگان مسن تر و افراد بدون سابقه خانوادگی سرطان پروستات ترتیب داده شده بود، یافتیم.”

کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است. ثابت شده است که ویتامین C، ویتامین E و بتا کاروتن برای محافظت از سلامت چشم و جلوگیری از آسیب دژنراسیون خوب است.

یک مطالعه مقطعی از زنان سالخورده آمریکایی-آفریقایی نشان داد که خوردن ۳ یا تعداد بیشتر وعده میوه ای در روز با کاهش خطر ابتلا به انسداد ماکولار مرتبط با سن همراه است. این امر همچنین منجر به کاهش پیشرفت بیماری می گردد.

 

مبارزه با دیابت

کدو تنبل تاثیر زیادی بر جذب گلوکز دارد. این می تواند به کاهش دیابت کمک کند. کدو تنبل به کنترل دیابت کمک می کند.

ترکیبات گیاهی در دانه های کدو و مغز ساقه آن عالی برای کمک به جذب گلوکز در بافت ها و روده ها و همچنین سطح متعادل کننده گلوکز کبد هستند.

افراد مصرف کننده کدو تنبل ممکن است با خطر کمتر دیابت نوع ۲ همراه شوند، اما این اثر ثابت نیست. با این حال، ترکیبات آن چنین تاثیری دارند که محققان نشان می دهند که می توان آنها را به عنوان یک دارو ضد دیابتی استفاده نمود، هرچند مطالعات بیشتری لازم است.

 

محتوای فیبر روزانه

کدو تنبل یک منبع فوق العاده فیبر است. افرادی هستند که در ایالات متحده (U.S) فیبر کافی مصرف نمی کنند، مصرف متوسط روزانه آنها فقط ۱۵ گرم است، در حالی که مصرف توصیه شده فیبر روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ گرم است.

فیبر میزان جذب قند خون را کاهش می دهد و همچنین باعث ترویج حرکات منظم روده و هضم بهتر دستگاه گوارش می گردد. مصرف فیبر نیز می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند.

با تقریبا ۳ گرم (g) فیبر در کدو پخته شده و بیش از ۷ گرم در کدو تنبل کنسرو شده، اضافه کردن کدو تنبل به رژیم غذایی روزانه می تواند به کمبود فیبر در رژیم غذایی آمریکایی ها کمک کند. فیبر برای هضم بسیار مهم است.

 

بحث سلامت سیستم ایمنی

کدو تنبل می تواند از سیستم ایمنی محافظت کند.

مغز کدو تنبل و دانه کدو در هر دو ویتامین C و بتا کاروتن بالایی است. این ها تقویت سیستم ایمنی بدن را با استفاده از ترکیبی قدرتمند از مواد مغذی ارائه می دهند.

بتا کاروتن به ویتامین A تبدیل می شود و باعث ایجاد گلبول های سفید خون می شود که با عفونت مبارزه می کنند.

 

تفکیک ارزش غذایی کدو تنبل

کدو تنبل 5

طبق آمار بانک اطلاعات ملی آمریکا، یک فنجان کدو تنبل پخته شده، آب پز شده یا خشک شده بدون نمک شامل:

  • ۱.۷۶ گرم پروتئین
  • ۲.۷ گرم فیبر
  • ۴۹ کالری
  • ۰.۱۷ گرم چربی
  • ۰ گرم کلسترول
  • ۱۲.۰۱ گرم کربوهیدرات

این مقدار کدو تنبل همچنین فراهم می کند:

بیش از ۲۰۰ درصد از مقدار روزانه توصیه رژیم غذایی پیشنهادی » ویتامین A

۱۹ درصد از توصیه رژیم غذایی پیشنهادی» ویتامین C

ده درصد یا بیشتر از توصیه رژیم غذایی پیشنهادی » ویتامین E، ریبوفلاوین، پتاسیم، مس و منگنز

حداقل ۵ درصد از تیامین، B-6، فولات، پانوتنیک اسید، نیاسین، آهن، منیزیم و فسفر

تهیه کدو تنبل تازه در خانه مزایای زیادی را برای سلامت شما به ارمغان خواهد آورد، اما کدو کنسرو شده نیز یک انتخاب عالی است. کدو تنبل بسیاری از مزایای سلامتی خود را در فرایند کنسرو شدن حفظ می کند.

کدو تنبل کنسرو شده باید تنها یک ماده نگهداری گردد.

 

چگونه کدو تنبل را در رژیم غذایی خود قرار دهید؟

کدو تنبل 6

طیف وسیعی از روش های مختلف برای خوردن کدو  وجود دارد.

اگر چه انواع کدو وجود دارد که کاملا خوراکی است، اما بهتر است با انواع شیرین و کوچکتر  کدو تنبل کیک تهیه شود.

کدو تنبل خرد شده را در یک مکان سرد و تاریک تا ۲ ماه ذخیره کنید.

در اینجا چند نکته ساده برای کدو تنبل در رژیم غذایی شما وجود دارد:

  • استفاده از پوره کدو تنبل به جای خرید کنسرو.
  • استفاده از پوره کدو یا کدو کنسرو شده به جای روغن یا کره در هر دستور العمل پخت.
  • درمان سریع با ماست شربت کدو تنبل با ترکیب ماست یونان، پوره کدو تنبل یا کدو تنبل کنسرو شده، عسل، دارچین و پودر کاکائو را انجام دهید.
  • در فصل بعدی که کدو  می آید، آن را برش ندهید. آن را طبخ کنید و بخورید.
  • طیف وسیعی از محصولات کدو ، از جمله دانه، پوره و روغن، برای خرید آنلاین در دسترس است.

 

کدو تنبل ترجمه شده از سایت: medicalnewstoday.com

۰
loading...
ممکن است شما دوست داشته باشید