از بین بردن چین و چروک صورت با ترفندهایی آسان

loading...

چین و چروک صورت و از بین بردن آن از جمله مواردی است که خیلی از خانم ها این روزها به دنبال آن می باشند، از این رو باید خاطر نشان کرد که چه ۳۵ ساله باشید چه ۵۵ ساله، پوستتان تاریخ تولد شما را پنهان نخواهد کرد، از این رو قطعا به دنبال راه کار‌هایی برای کم کردن چین ‌و چروک ‌های پوستتان می باشید، مژده مجله اینترنتی ۵ عصر این است که دیگر نگران چین و چروک صورت خود نباشید زیرا ما در اینجا راه هایی برای کاهش چین و چروک صورت به شما پیشنهاد داده ایم. می توانید از همین حالا شروع کنید!

 

چین و چروک صورت 2

خیلی از افراد در جدال برابر چین و چروک صورت نا امید به درخشش جوانی و بازنده می شوند.

 

بسیاری از خانم‌ ها و آقایان فکر می‌‌کنند که پیر شدن پوست اجتناب ناپذیر می باشد اما با توجه به تکنولوژی روز دنیا می‌توانید در میانسالی هم احساس جوانی کنید. ما در اینجا راهکارهایی را برایتان ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

ارائه ترفندهای برای جلوگیری از چین و چروک صورت

چین و چروک صورت 1

دوری از نور خورشید

یکی از علت های ابتدایی بروز چین و چروک صورت، نور خورشید می باشد، زمان قرار گیری در معرض آفتاب بسیار مهم تلقی می گردد، از این رو با کاهش زمان قرارگیری در معرض آفتاب چین و چروک خود را کاهش دهید.

 

استفاده از کرم ‌های ضد آفتاب

چین و چروک صورت 3

باید خاطر نشان کرد که اگر در در روزهای آفتابی بیرون می روید، حتماً می بایست از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. کرم‌ ضد آفتاب از پوست شما در مقابل سرطان پوست مراقبت نموده و از چین‌ و چروک صورت و پوست هم پیشگیری می نماید.

 

نکشیدن سیگار

سیگار کشیدن روند پیر شدن پوست را بالا می برد و آن هم به دلیل تولید آنزیمی می باشد که کلاژن و الاستین را که دو نمونه از ترکیبات اساسی پوست می باشند از بین می‌ برد.

 

خواب کافی

اگر به قدر کافی نخوابید و استراحت نکنید، بدن شما کورتیزول اضافی ترشح می نماید. کورتیزول به هورمونی گفته می شود که سلول پوستی را تجزیه می نماید. پس اگر به قدر کافی استراحت نمایید بدن هورمون رشد بیشتر تولید کرده که سبب می شود پوستت ضخیم تر شده و چین‌ و چروک کمتری بگیرد.

 

خوابیدن به پشت

باید خاطر نشان کرد که خواب در حالت های مختلف، خطوط خواب روی پوست شکل می دهد که حتی وقتی بیدار می ‌شوید محو نمی گردد. باید بدانید که خوابیدن به پهلو، چین‌ و چروک گونه و چانه را زیاد می کند، خوابیدن روی شکم چین‌ پیشانی را افزایش می دهد، پس برای کاهش چین‌ و چروک صورت، حتما به پشت بخوابید.

 

استفاده از عینک آفتابی

چین و چروک صورت 4

جمع کردن چشم ‌ها موقعی که آفتاب چشم شما را اذیت می کند سبب ایجاد شیاری زیر سطح پوست می شود که این شیارها سرانجام به چین‌ و چروک منجر می گردد. بهتر است از عینک‌ آفتابی در مقابل آفتاب استفاده کنید، زیرا از پوست دور چشم شما مراقبت می نماید.

 

مصرف ماهی

باید خاطر نشان کرد که ماهی منبع خوبی از پروتئین می باشد که برای پوست بسیار مفید است، ماهی منبع اسید چرب امگا ۳ است و اسید چرب پوست را تغذیه و آن را شاداب و جوان کرده که در نهایت منجر به کاهش چین‌ و چروک می شود.

 

استفاده از سویا

باید بدانید که سویا به ترمیم آسیب‌ های ناشی از آفتاب کمک شایانی می نماید، حتی مصرف مکمل سویا ساختار و سفتی پوست را بعد از ۶ ماه استفاده تقویت ممی نماید.

 

خوردن شکلات

چین و چروک صورت 5

شکلات مقدار زیادی اپیکاتچین و کاتچین دارد که از پوست در مقابل آسیب‌ ناشی از آفتاب محافظت نموده، گردش خون را تقویت نموده و از این رو به آبرسانی پوست کمک کرده و سبب نرم ‌تر شدن پوست می گردد.

 

استفاده از میوه‌ و سبزی

میوه و سبزی منبع غنی ترکیبات آنتی‌ اکسیدان می باشند که این مواد با آسیب ‌های ناشی از رادیکال‌ های آزاد مقابله نموده و سبب جوان تر شدن و درخشان تر شدن پوست می شوند.

 

استفاده از مرطوب‌ کننده

چین و چروک صورت 6

استفاده از کرم های مرطوب کننده سبب شده که پوست رطوبت خوبی داشته باشد و در نهایت خط و خطوط روی آن کمتر ظاهر گردد.

 

جلوگیری از شستن بیش از حد صورت

آب، روغن‌ طبیعی پوست و رطوبت آنرا در برابر چین‌ و چروک‌ ها از بین می‌ برد. اگر بیش از حد صورت خود را با آب شست و شو دهید، این محافظت کم می گردد. بهتر است به جای آب و صابون برای پاک کردن صورت از پاک‌کننده ‌ها استفاده نمایید.

loading...
ممکن است شما دوست داشته باشید