۱۰ راز خارق العاده برای داشتن تبلیغات موفق ۲۰۱۸

پخش و توزیع مطبوعات، یک بخش اصلی در صنعت بازاریابی است. همه ی مراکز و شرکت هایی که فعالیت می کنند، به توزیع و معرفی بروشورهای تبلیغاتی نیاز دارند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. شرکتی که به ارائه ی خدمات و یا تولید محصولی می پردازد، نمی تواند بدون داشتن حداقل یک یا چند اطلاعیه ی مطبوعاتی، به فعالیت خود ادامه دهد. اما آیا تبلیغات موفق به این صورت از طریق صندوق‌های پستی بهم ریخته و شبکه های اجتماعی محبوب همچنان پاسخگو است ؟
به گفته ی «Dan Zarella» محقق «Hub Spot»، تبلیغات آنلاین تأثیر بیشتری در زندگی امروزه دارد. از اطلاعیه‌های مطبوعاتی آنلاین، به طور متوسط ۲۷۵ بار در هفته بازدید می شود، در حالی که این رقم برای بازدید از رسانه ۷۰ بار می باشد. در اینترنت، اعلامیه ی شما به سرعت دیده می‌شود، به همین دلیل احتمال بیشتری وجود دارد تا مشتریان و حتی روزنامه نگاران بیشتری را جذب کنید.

برای این که تبلیغات موفق اینترنتی داشته باشید، باید همیشه در دید مخاطب قرار داشته باشید. این کافی نیست که فقط چند مطلب در مورد آخرین اخبار شرکتتان ارسال کنید و بقیه ی هفته را به استراحت بپردازید. بخشی از تبلیغات های مطبوعاتی مؤثر هنر و بخش دیگر آن علم است.

در این مقاله به ۱۰ نکته ی اساسی اشاره خواهیم کرد. این نکات در اثر گذاری بیشتر تبلیغات شما بسیار کمک خواهند کرد.

۱- اطلاعات ضروری را به مخاطب بگویید

اطلاعیه های مطبوعاتی باید اطلاعات کافی در مورد محصول و یا خدمت مورد نظر را به مخاطب بدهند و آن ها را متوجه مزیت های خود کنند. همچنین این اطلاعات باید شامل مواردی باشد تا در بین مخاطبان انگیزه ایجاد کرده و باعث کنجکاوی آن ها شود تا مشتریان در خصوص محصول و یا خدمت سؤال بپرسند. برای رسیدن به این منظور، نباید در زمان توضیح ویژگی های محصولات خود خجالتی باشید. اگر شما بدون وارد شدن به جزئیات، به توضیح مختصری از محصول و یا خدمت خود بپردازید، قسمت زیادی از مردم را که علاقه ای به کنجکاوی ندارند، از دست می‌دهید.

 ۲- از تصاویر استفاده کنید

«Dan Zarella» می‌گوید: «اطلاعیه‌های مطبوعاتی که حاوی تصاویر و فیلم هستند، تعامل بین تبلیغات و مشتری را ۱۸٪ الی ۵۵٪ افزایش می‌دهند. در حال حاضر، تبلیغاتی که حاوی اینفوگرافیک یا فیلم کوتاه است، بسیار بهتر از سایر تبلیغات مفهوم را القا می کنند. بنابراین استفاده از فیلم و تصاویر برای ارائه ی اطلاعات مختصر و گویا، وسیله ای مناسب می باشند.

 ۳- مهارت SEO خود را به روز کنید

بهبود SEO برای داشتن تبلیغات موفق

برای داشتن تبلیغات موفق اطلاعیه‌های مطبوعاتی خود را بر روی وب‌سایت‌های شلوغ و پر بازدید قرار دهید و یا رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرید، مطمئن شوید نکات مربوط به SEO را در اطلاعیه ی مطبوعاتی خود به بهترین شکل اجرا کرده اید. برای جست و جوی آسان تر، سعی کنید تا کلماتی کلیدی را در تیتر اطلاعیه ی مطبوعاتی خود به کار ببرید. مخاطب شما مردم هستند ولی در نهایت موتور جستجو است که درباره رتبه نمایش آگهی شما تصمیم می گیرد. اینها مطالبی بود از « Brian Clark» یکی از اعضاء تیم «Copyblogger».

 ۴- از زبان متناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید

برای این که اطلاعیه ی مطبوعاتی خود را برای مخاطبان جذاب کنید، باید از بهترین زبان بازاریابی خود استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که برای مخاطبان مختلف زبان بازاریابی مناسب، فرق دارد. از کلمات دستوری که برای مخاطب خوشایند نباشد، استفاده نکنید. به جای آن از عباراتی ساده، احترام آمیز و غیر دستوری استفاده کنید این مورد برای برای داشتن تبلیغات موفق ضروری است.

 ۵- برای گروه های مختلف مخاطبان، از تبلیغات موفق متفاوت به آن گروه استفاده کنید

برای داشتن تبلیغات موفق

از اعلامیه‌های مطبوعاتی یکسان برای ایجاد روابط با مشتریان مختلف خود استفاده نکنید. فقط یک ایمیل را به تمام لیست‌های خود نفرستید. وقت بگذارید و با چند جمله ی متفاوت، به آن ها بفهمانید که اعلامیه ی شما برای هر خواننده تدوین شده و منحصر به فرد است. وقتی برای هر مشتری تبلیغات جداگانه ای در نظر بگیرید، تأثیر بسیار زیادی بر روی آن ها خواهید گذاشت.

 ۶- برای پاسخ به سؤالات آماده باشید

اطلاعیه ی مطبوعاتی شما باعث می‌شود تا افرادی که می‌خواهند بیشتر بدانند، تماس بگیرند و سؤال بپرسند. مطمئن باشید که اطلاعات ضروری را به وضوح در تمام نسخه‌های تبلیغاتی خود درج کرده اید. کارکنانتان باید برای پاسخ به هر گونه سؤالی آماده باشند. مطمئن باشید که اگر کارکنان شما نتوانند به سؤالات مخاطبان پاسخ قانع کننده بدهند و یا به آن ها اهمیت کافی بدهند، عمر شرکت شما به زودی تمام خواهد شد.

 ۷- از خدمات توزیع رایگان و خدمات پرداختی استفاده کنید

توزیع اطلاعیه‌های مطبوعاتی می‌تواند گران باشد، اما این هزینه‌ها در تجارت بسیار مهم است. کانال‌های توزیع اغلب روابط محکمی با سایت‌هایی مانند اخبار گوگل دارند، بنابراین سرمایه‌گذاری در آن ها به داشتن مخاطبان بیشتر می‌ارزد. سایت‌های رایگان برای حفظ بودجه عالی هستند، اما به طور معمول اخبار و تبلیغات موفق شما را در وب‌سایت‌هایی با کیفیتی پایین‌تر از انتظار شما، قرار می‌دهند. برای بیشترین تأثیر، استفاده ی ترکیبی از خدمات رایگان و خدمات پرداختی برای توزیع پیام شما مناسب‌تر است.

 ۸- یک داستان بگویید

مطالعات موردی و مقالات سفید، محبوب هستند. آن ها یک داستان عالی را تعریف می کنند و خوانندگان می‌توانند به تفسیر و انطباق آن با شرایط خود بپردازند. فکر کنید اطلاعیه‌های مطبوعاتی یک داستان کوتاه است که اخبار شما را به صورت فریبنده توضیح می‌دهد.

شرکت Wendy Marx می‌گوید: «وقتی می خواهید یک اطلاعیه بنویسید، از خود  بپرسید که چه چیزی شرکت شما را از دیگران متمایز می‌کند؟ چگونه می‌توانید مشتریان خود را حفظ کنید؟ مجموعه ی شما غیر از پیشنهاد چه چیزی دارد؟»

 ۹- همیشه اطلاعیه‌ها را بر روی وب‌سایت شرکت خود بگذارید

برای قابل جست و جو نگه داشتن اطلاعیه ی مطبوعاتی خود، فقط به دنیای در حال تغییر اینترنت تکیه نکنید. همیشه یک کپی از آن را در بخش اختصاصی وب‌سایت شرکت خود قرار دهید. این امر دو دلیل دارد: اول این که وقتی مشتریان از خود منبع، خبر را می‌خوانند، به سرعت بر روی محصول یا صفحه ی تماس کلیک می‌کنند و دوم این که خبرنگاران برای پیگیری آخرین اخبار سازمان شما، مجبور به برقراری ارتباط با واسطه ها و دلال هایی که شاید قصد تخریب شما را داشته باشند، نمی‌شوند.

۱۰- یک شهروند خوب اینترنت باشید

برای داشتن تبلیغات موفق

همراه با تبلیغات موفق خود، به چند منبع خارجی دیگر لینک بگذارید تا به دیگران اجازه دهید سهمی از کانون توجه شما داشته باشند. گوگل این نوع روابط متقابل را دوست دارد و خوانندگان متوجه می شوند که شما به رهبران فکری صنعت مربوطه وصل شده‌اید. در اطلاعیه‌های مطبوعاتی و اینترنتی خود، برای این که مخاطب راحت بتواند شما را پیدا کند، از کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط استفاده کنید. در واقع رعایت این مطلب برای رسیدن شرکت شما به موفقیت، یک فرصت کلیدی است.Jayson DeMers می‌گوید: « این امر باعث می شود که همزمان با بروز رسانی هایی معنایی الگوریتم‌های گوگل، با احتمال بیشتری جستجوهای عبارات مشابه موضوع شما به تبلیغ اینترنتی شما مرتبط شود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.